شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۳
۰ نفر

نایب‌رئیس اول اتحادیه تولیدات محصولات نساجی اصفهان با اشاره به سابقه طولانی کشور و این استان در صنعت نساجی گفت: بزرگ‌ترین مشکل این صنعت به‌ روز نبودن ماشین‌آلات و تجهیزات مربوطه است.

نساجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مرتضی منصوری  در مورد وضعیت صنعت نساجی در استان اصفهان افزود: با توجه به تلاش‌های صورت گرفته برای جلوگیری از واردات وضعیت صنعت نساجی رو به بهبود است،  به‌گونه‌ای که در ۲۵ سال اخیر وضعیت صنعتی نساجی مطلوب نبوده و اکنون می‌توان گفت در این صنعت حرف برای گفتن داریم.

وی بیان کرد: اصفهان قطب نساجی کشور است، بیشترین تولید نخ (طبیعی، مصنوعی، پنبه‌ای و پلی‌استر) و پارچه کشور را استان اصفهان به خود اختصاص داده است همچنین بیشترین توزیع منسوجات را به سطح کشور داریم.

منصوری اضافه کرد: در زمینه تولید پوشاک دوخته‌ شده تا حدودی ضعیف هستیم که با ایجاد شهرک پوشاک این مهم به سمت ارتقا و توسعه حرکت خواهد کرد.

نایب‌رئیس اول اتحادیه تولیدات محصولات نساجی اصفهان با اشاره به ایجاد میز ملی توسعه صادرات نساجی کشور در اصفهان گفت: همه صنعت‌گران حرفه‌ای و پیشکسوتان نساجی کشور در این میز تصمیماتی  برای  مسائل و مشکلات نساجی کشور گرفته و آن‌ها را مورد بررسی قرار می‌دهند.  

وی ادامه داد: با وجود مشکلات در صنعت نساجی انگیزه‌ای برای صنعت‌گران باقی نمانده است که به سمت توسعه و به‌روز کردن ماشین‌آلات مدرن حرکت کنند و به رقابت بپردازند.

نایب‌رئیس اول اتحادیه تولیدات محصولات نساجی اصفهان اظهار کرد: اکنون واردات بسیار کم صورت می‌گیرد، از این‌رو لوازمی که توانایی تولید آن‌ها را نداریم وارد می‌کنیم و این در حالی است که صادرات کم به کشورهای عراق و افغانستان صورت می‌گیرد.

وی وضعیت تولیدات منسوجات را مطلوب دانست و بیان کرد: در حال حاضر ماشین‌آلات به‌ روز نداریم که اگر دولت در زمینه ارائه تسهیلات ما را حمایت کند وضعیت بهتر خواهد شد، همچنین حمایت دولت باعث ارتقای تولیدات منسوجات می‌شود تا نیاز داخلی برطرف شود.

نایب‌رئیس اول اتحادیه تولیدات محصولات نساجی اصفهان اضافه کرد: دولت می‌تواند در زمینهٔ ارائه تسهیلات بانکی، تسهیل در واردات ماشین‌آلات به‌روز، ارائه مشاوره مناسب و استفاده از گروه‌های دانشگاهی  برای ارائه کارهای نوین در صنعت نساجی و پوشاک به تولیدکنندگان کمک کند تا علاوه بر تأمین نیازهای داخلی با دیگر کشورها به رقابت بپردازند.

کد خبر 471667

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اصفهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha