مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ICT استان در پنج سال گذشته خبر داد.

استارت آپ

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، شهریار بهنیا در رویداد استارت آپی در مسیر کارآفرینی که در محل جهاد دانشگاهی کرمانشاه برگزار شد با اشاره به سرمایه گذاری بالا در حوزه ICT استان گفت: اگر سرمایه گذاری ۱۲۰۰ میلیارد تومانی در حوزه ICT استان را بر جمعیت دو میلیون نفری استان تقسیم شود، سرانه سرمایه گذاری در حوزه ICT به ازای هر نفر طی این پنج سال ۶۰۰ هزار تومان است که رقم بالایی محسوب می شود.

وی تاکید کرد: این حجم سرمایه گذاری تنها برای توسعه ارتباطات استان است، ارتباطاتی که در حال حاضر تنها کاربرد ارتباطی ندارد و هم اکنون به بستری برای تجارت و اشتغال و رفاه جامعه تبدیل شده است.

بهنیا تصریح کرد: در گذشته ارتباطات فقط برای برقراری ارتباط با دیگران به کار می رفت، اما امروزه شاهد هستیم که توسعه اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و... بدون بستر ارتباطات غیرممکن است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه از ICT به عنوان متور محرک جوامع یاد کرد وافزود: در حال حاضر ارتباطات وارد بحث اشتغال و کارآفرینی شده است و امروز می بینیم که با قطع کوتاه مدت اینرنت بسیاری مشاغل دچار ضرر و زیان می شوند.

وی از ICT به عنوان جریان ثروت ساز در جهان یاد کرد  و افزود: در سالهای گذشته ۱۰ شرکت ثروتمند جهان عمدتا د رحوزه نفت و خودروسازی فعال بودند اما امروزه شاهد هستیم که تمام ۱۰ شرکت ثروتمند دنیا از جمله گوگل و مایکروسافت در حوزه ICT فعال هستند و به ثروت های افسانه ای رسیدند.

بهنیا خاطرنشان کرد: در این بین بحث گیم و انیمیشن با گردش مالی هزار میلیارد دلاری در جهان یکی از صنعت های پولساز در حوزه ICT محسوب میشود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه افزود: خوشبختانه استان کرمانشاه در حوزه انیمیشن دارای قابلیت های بالایی است و انیمیشن های تولیدی استان نشان از قابلیت جوانان کرمانشاهی در این عرصه دارد.

وی افزود: در همین راستا وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تسهیلات خوبی در قالب طرح نوآوری فراهم آورده که جوانان فعال در حوزه گیم و انیمیشن میتوانند از آن بهره بگیرند.

بهنیا با اشاره به تقسیم بندی کشور به پنج ناحیه از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: قرار است در این پنج ناحیه یک استان مسئول توانمندسازی استارت آپ های فعال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات شود که خوشبختانه مسئولیت توانمندسازی این شرکت ها در شش استان کرمانشاه، کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و زنجان به کرمانشاه داده شده است که نشان از توانمندی استان در این حوزه دارد.

کد خبر 471599

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha