مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان گفت: تا امروز هیچ اعتباری جهت خسارات سیل به آثار تاریخی، ابلاغ نشده است.  

لرستان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سید امین قاسمی، اظهار داشت: سیل فروردین ماه به بیش از ۱۰۰ اثر تاریخی در استان آسیب جدی وارد کرد.  

وی با بیان اینکه علاوه بر آثار تاریخی به واحدهای تحت تملک این اداره نیز آسیب جدی وارد شد، افزود: همچنین بر اثر سیل، به کارگاه‌های صنایع دستی و هتل‌های استان لرستان نیز بیش از پنج میلیارد تومان تومان خسارت وارد شد.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان بیان کرد: خسارت‌های وارده به میراث فرهنگی و گردشگری لرستان در سامانه سجاد بارگذاری شده اما تا به امروز اعتباری جهت خسارت وارده سیل به آثار تاریخی لرستان ابلاغ نشده است.  

 قاسمی با بیان اینکه جهت مرمت قلعه فلک الافلاک ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: همچنین برای مرمت پل کشکان بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار تامین شده است.  

وی با اشاره به اینکه هیچکدام از آثار تاریخی استان در سیل تخریب نشدند، خاطرنشان کرد: بیشتر خسارت‌ها بین صفر تا ۵۰ درصد بوده است.  

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان عنوان کرد: ظرفیت اقامتی استان همواره تا بیش از ۹۰ درصد در ایام نوروز پر بود که امسال به دلیل سیل بیش از ۸۰ درصد این ظرفیت خالی ماند.  

قاسمی با بیان اینکه برخی آثار برجسته تاریخی لرستان از جمله پل‌های کشکان، افرینه، کلهر، و پلدختر دچار آسیب جدی شده‌اند، گفت: بر اثر سیل بخشی از ضلع غربی تپه‌ای که قلعه بر روی آن بنا شده، تخریب شد.  

وی در پایان اظهار داشت: حفاظت از این آثار ارزشمند تاریخی در اولویت فعالیت‌های میراث فرهنگی است.  

کد خبر 471556

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha