استاندار یزد گفت: از فعالیت‌های استارت آپ‌ها، کسب و کارهای نو و اپلیکیشن‌ها حمایت کنیم و در کار آنها هم مداخله نمی‌کنیم.  

استارت آپ

به گزارش همشهری نالاین به نقل از ایرنا، محمدعلی طالبی در مراسم سرمایه‌گذاری استارت‌آپ‌ها در استان یزد افزود: اگر مداخله‌ای هم صورت گرفته در جهت تسهیل و رفع موانع این نوع شرکتها است، نمی‌توان ناظر بی‌طرف بود.  

طالبی اضافه کرد: امروز با دنیایی که ما در برابر خود داریم، باید تلاش کنیم که از ظرفیت‌های موجود در حوزه فناوری برای تسهیل امور مردم استفاده کنیم.  

وی تصریح کرد: همه کشور از خدمات این شرکت بهره مند شده‌اند، جای سوال است که چرا دانشگاه علوم پزشکی یزد در این زمینه ورود نمی‌کند؟. 

طالبی با اشاره به حمایت از استارت‌آپ‌ها گفت: اعتقاد داریم در یزد استعدادها و زیرساخت‌های خوبی وجود دارد و انعکاس این برنامه‌ها می‌تواند باعث تشویق شرکت‌های فناور و استارت آپ‌ها شود.  

استاندار یزد اضافه کرد: حضور نیروهای خوش فکر، با استعداد و استفاده‌ها از فناوری با توجه به زیر ساخت‌های که وجود دارد علاوه بر رفع مشکلات می‌تواند یک کار اثر گذار باشد.  

طالبی خاطر نشان کرد: شرکت‌های فناوری که تهران مستقر هستند اگر در استان استقرار یابند مشوق‌های خاصی برای آنها در نظر می‌گیریم و حداکثر حمایت را از آن‌ها خواهیم داشت.  

وی همچنین با اشاره به شکست‌ها و موفقیت‌هایی که استارت‌آپ حوزه سلامت در طول مدت فعالیت خود با آن مواجه بوده است، افزود: امیدواریم همه استارت آپ‌ها با این روحیه و با پذیرش شکست و تلاش دوباره برای رشد و پیشرفت، به فعالیت خود ادامه دهند.  

استاندار تصریح کرد: باید با جدیت پیگیری رفع مشکلات بود و از شکست‌ها یک پیروزی بزرگ ساخت.  

همچنین نماینده مردم یزد و اشکذر در مجلس شورای اسلامی در این نشست گفت: در سند آمایش استان موضوع سلامت، بهداشت و گردشگری سلامت به عنوان یکی از اولویت‌های مهم استان در نظر گرفته شده است.  

سید ابوالفضل موسوی بیوکی افزود: یزد قطب درمانی جنوب شرقی کشور است و از پزشکان حاذق و توانمندی بهره مند است بنابراین باید استارت آپ‌ها به حوزه گردشگری سلامت ورود کنند.  

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار یزد نیز در این نشست گفت ما در استان تلاش کردیم از استارت اپ‌ها و شرکت‌های فناور حمایت کنیم و مداخله نکنیم.  

اکرم فداکر افزود: امیدواریم شکل گیری اکوسیستم استارت آپی منجر به ایجاد فرهنگ آن نیز شود.  

همچنین رئیس صندوق پژوهش و فناوری هم در این نشست گفت: تاکنون ۷ میلیارد تومان سرمایه به شرکت‌ها استارت آپ‌ها در استان تزریق شده است.  

محمد سپهر افزود: برای پرداخت ۴ میلیارد تومان دیگر نیز قرارداد منعقد شده و در آینده نزدیک نیز ۲۵ میلیارد تومان دیگر عقد قرارداد منعقد می‌شود.  

کد خبر 471523

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha