پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
۰ نفر

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان گفت:سیل فروردین امسال ۶۰۰ کیلومتر از راه های استان را تخریب کرد که تا کنون با توجه به تخصیص اعتبار، ۳۰۰ کیلومتراز این مسیرها بهسازی شده است.

بهسازی مسیرهای سیل‌زده

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس شرفی پنج شنبه بیست و هشتم آذر در گرامیداشت هفته حمل و نقل و راهداری در حوزه هنری خرم‌آباد اظهار داشت: راهداری و حمل و نقل متولی حفظ و نگهداری هفت هزار و ۹۰۰ کیلومتر راه است که سیل فروردین ماه امسال یکهزار و ۳۴ میلیارد تومان به زیرساخت‌های استان خسارت وارد کرد.

تنها ۱۰ درصد اعتبارات در این حوزه جذب شده که علاوه بر بهسازی ۳۰۰ کیلومتر راه، بهسازی پل‌های آسیب‌دیده نیز با متوسط پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد درحال انجام است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای لرستان افزود: لرستان به دلیل شرایط جغرافیایی خاص و قرار گرفتن در رشته کوه های زاگرس در مسیر روان‌آب‌ها قرار دارد بیان کرد:

شرفی با بیان اینکه و ارتباط ۸۷۰ روستا در جریان سیل قطع شد که تمام تلاشمان برای برقراری ارتباط بین مسیرها بود اما به دلیل حجم بالای خسارات به تنهایی قادر به جبران نبودیم و با بسیج ۱۹ استان معین در کمتر از ۴۵ روز ارتباط برقرار شد.

وی بیان کرد: ۹۵ کیلومتر پل روکش شده و همچنین ۱۰۹ کیلومتر از راه‌های روستایی استان آماده‌سازی شده است.

از ۲۶ آذرماه تا یکم دی ماه هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نامگذاری شده است.

کد خبر 471453

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha