رییس اداره محیط‌ ‌زیست شهرستان کرمانشاه گفت: یک قلاده روباه که در برخورد با خودرو مصدوم شده بود، درمان و در زیستگاه طبیعی رها شد.

نجات روباه مصدوم

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «محمدحسین فلاحتی»  پنج شنبه بیست و هشتم آذر افزود: این روباه که توسط محیط‌بانان در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر کرمانشاه پیدا شده بود، مدتی در کلینیک دامپزشکی تحت درمان قرار گرفت و در نهایت با همکاری دوستداران محیط‌ ‌زیست در محل زیستگاه طبیعی رها شد.

دستگیری شکارچی غیرمجاز بزکوهی

وی همچنین در ادامه به دستگیری یک نفر شکارچی غیرمجاز اشاره کرد و گفت: در پی پایش و بررسی به عمل آمده مبنی بر شکار یک رأس بز وحشی توسط یک نفر شکارچی متخلف در کرمانشاه، مأمورین یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست این شهرستان با حکم قضایی ورود به منزل متخلف، موفق به کشف و ضبط لاشه یک رأس بز وحشی و ۲ قطعه کبک از وی شدند.

فلاحی افزود: فرد متخلف برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: همکاران و مأمورین یگان حفاظت محیط‌ ‌زیست شهرستان به صورت شبانه‌روزی در حال پایش مناطق تحت مدیریت هستند و در صورت مشاهده با هرگونه تخلف زیست محیطی مطابق با ضوابط و مقررات قانونی به شدت برخورد خواهیم کرد.

فلاحتی از مردم استان درخواست کرد در صورت مشاهده هر گونه تخلف زیست محیطی موضوع را با شماره تلفن ۱۵۴۰ در میان بگذارند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۰ درصد آن را عرصه‌های منابع طبیعی با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار را مرتع تشکیل داده است.

کد خبر 471447

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha