پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴
۰ نفر

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: برای نخستین بارپیوند قرنیه تمام ضخامت چشم در بیمارستان شهدای عشایر خرم آباد انجام شد.

پیوند قرنیه

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، دکتر محمدرضا نیکبخت پنج شنبه بیست و هشتم آذر اظهار داشت: پیوند قرنیه توسط دکتر شهبازی فوق‌تخصص قرنیه بر روی یک بیمار ۷۳ ساله هم سطح با کشورهای پیشرفته جهان با موفقیت انجام شد.

به گفته وی, پیوند قرنیه یک عمل جراحی است که طی آن تمام یا قسمتی از قرنیه اهدا شده از فرد فوت شده جایگزین قرنیه بیمار می‌شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان در بخش دیگری از این گفت‌وگوافزود: لرستان از کمبود پزشک متخصص رنج می‌برد. امسال برای اولین بار ۸۰ پزشک فوق‌تخصص و متخصص در مراکز درمانی لرستان جذب می‌شوند.

دکتر نیکبخت همچنین بیان کرد: برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی لرستان از ساخت خانه بهداشت به ترمیم زیرساخت‌ها، تجهیزات درمانی و پرداخت مطالبات رسیده است.

وی اضافه کرد: بیمارستان‌ها مراکز درآمدزایی دانشگاه هستند، کل درآمد این مراکز را به رفع مشکلاتشان اختصاص دادیم و اگر اساتید نیازی را در حوزه درمان می‌بینند که به درآمدزایی کمک می‌کنند در اسرع وقت مرتفع می‌کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان ادامه داد: باید تلاش کنیم اعزام بیماران به سایر استان‌ها به حداقل برسد.

کد خبر 471402

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha