مدیر امور پژوهش و فن‌آوری دانشگاه تفرش گفت: ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی با همکاری شرکت توزیع برق استان مرکزی در این واحد دانشگاهی طراحی و ساخته شد.

ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، «علی‌محمد فتوحی»   پنج شنبه بیست و هشتم آذر افزود: ربات تمیزکننده صفحات خورشیدی نیاز به آب ندارد و این ربات به دلیل قابلیت تنظیم ارتفاع، ماژول‌های(یک قطعه به نسبت فشرده که جزیی از یک دستگاه بزرگ‌تر است) غیر هم‌سطح در نیروگاه‌های خورشیدی را تمیز می‌کند.

وی ادامه داد: تمیز نگه داشتن صفحات خورشیدی به منظور ایجاد حداکثر بازدهی و افزایش طول عمر صفحات مهمترین هدف طراحی و ساخت این محصول است.

مدیرامور پژوهشی و فناوری دانشگاه تفرش در استان مرکزی بیان کرد: در این ربات همچنین برای کاهش هزینه‌های شست‌ و شو و صرفه‌جویی درمصرف آب از روش‌های تمیزکاری بدون آب استفاده شده است.

فتوحی اظهار داشت: طراحی و ساخت این ربات حاصل تلاش ۲ ساله «امیرحسین احمدی» و «بهنام نحیفی» دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه تفرش، «علیرضا اکبری» و «یونس ملکوتی‌خواه» فارغ التحصیلان کارشناسی دانشگاه تفرش و به سرپرستی «مجتبی پیشوایی» و «محمدرضا میوه» اعضای هیات علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه تفرش است.  

دانشگاه تفرش دارای ۲ هزار و ۵۰۰ دانشجو است که درهشت رشته مشغول به تحصیل هستند.

این مرکز آموزش عالی ۸۵ عضو هیات علمی تمام وقت دارد.

کد خبر 471397

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha