بارسلونا و رئال‌ مادرید برای برگزاری دویست و چهل و سومین دیدار رسمی‌شان در استادیوم نیوکمپ در شهر بارسلونا در میانه جوی سیاسی آماده می‌شوند.

El Classico

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از دیلی‌میل بارسلونا و رئال مادرید که هر دو با ۳۵ امتیاز در راس جدول لالیگا قرا ردارند، در حالی چهارشنبه شب ۲۷ آذر  در استادیوم نیوکمپ شهر بارسلونا به دیدار هم می‌روند که یک بار بازی‌شان به علت اعتراضات سیاسی جدایی‌طلبان کاتالونیا به تاخیر افتاده است.

از لحاظ سابقه بازی‌های بین دو تیم در لالیگا، بارسا با ۹۶ برد بر ۹۵ برد رئال مادرید پیشی دارد. هر دو طرف برای خود شانس برد قائلند. رئالی همه تلاش خود بر مهار کردن لیونل مسی متمرکز کرده‌اند. گرچه مسی در سه حضور اخیر خود در ال کلاسیکو نه گل زده نه پاس گل داده است. اما همه می‌دانند اگر او در شکل مطلوب خود باشد، هیچکس نمی‌تواند او را مهار کند.

هرد و تیم بارسلونا و رئال مادرید در حال حاضر ۷۲ قهرمانی در لالیگا دارند و با توجه به اینکه بارسا یک برد بیشتر نسبت به رئال در بازی‌هایشان با هم دارد. پیروزی هر تیم در امشب می‌تواند به آن تیم در رقابت با تیم‌های لیگ محلی برتری بخشد.

یک شاخص خاص در این بازی ممکن است به دست آید: بارسا با زدن یک گل در این بازی به رکورد ۴۰۰ گل در ال کلاسیکو می‌رسد و اگر چهار گل یا بیشتر به ثمر برساند می‌تواند به تعداد گل‌هایی که در طول بازی‌هایشان از رئال مادرید خورده است، مساوی کند.

سرخیو راموس، کاپیتان رئال مادرید با بازی چهارشنبه می‌تواند به رکورد ۴۳ حضور در لالیگا برسد. لیونل مسی یک بازی عقب‌تر است و با بازی امشب به چهل‌ و دومین حضور می‌رسد و با ژاوی، فرانسیسکو جنتو و مانوئل سانچز مساوی می‌کند.

رئال مادرید از هنگام  پیروزی در سوپر کاپ اسپانیا در اوت ۲۰۱۷ نتوانسته است در شش دیدار پیشین با بارسلونا برنده شود. آخرین باری که رئال وضعیت بدتری داشته است در سال ۲۰۱۱ و در دوران برتری بارسلونا به رهبری جوزپ گواردیولا بود که رئال در هفت بازی به پیروزی نرسید.

لیونل مسی با ۱۸ گل  و لوئیز سوارز با ۹ گل در این فصل لالیگا

لیونل مسی، کاپیتان بارسا در سه حضور اخیرش در ال کلاسیکو گل نزده است. اما می‌دانیم که گل نزدن مسی در ال کلاسیکو هیچگاه به چهار بازی نکشیده است.

زین‌الدین زیدان می‌تواند نخستین مدیر رئال مادرید باشد که در پنج ال کلاسیکوی اولش در نیو کمپ بازی را نباخته است. با توجه به اینکه زیدان در فصل پیش که بارسلونا پنج بر یک رئال در نیوکمپ در هم کوبید، حضور نداشت،  او امشب هنوز می‌تواند وارد کتاب رکوردها شود- چرا که در چهار ال کلاسیکوی اول دوران مدیریتش بر رئال مادرید دو برد و دو مساوی داشته است.

رئال مادرید در شش بازی اخیرش در خارج از خانه در این فصل لالیگا در نیمه اول گل نزده است. آیا چهارشنبه رئال می‌تواند با زدن گل در نیمه اول این سابقه را به پایان برساند؟

در مقابل بارسا در هر یک شش مسابقه لالیگا که در نیوکمپ برگزار کرده است هم در پایان نیمه اول و  هم در پایان بازی برنده بوده است.

کریم بنزما در ۳۱ سالگی هنوز بهترین گل‌زن رئال مادرید است

لوئیز سوارز، مهاجم بارسلونا در حال حاضر ۹ گل در لالیگا به ثمر رسانده است، او با زدن یک گل در یازی می‌تواند به رکورد ۱۰ گل برسد و در رده سوم پس از مسی با ۱۸ گل و رودریگوئز با ۱۲ گل قرار گیرد

در مقابل کریم بنزما در رئال مادرید بهترین گلزن این تیم در ۱۰ سال گذشته در این فصل لالیگا ۱۵ گل زده است و پنج گل را در بازی‌های خارج خانه زده است که بهترین نسبت گلزنی خارج خانه در این تیم است.

 لیونل مسی در هر یک از سه بازی اخیرش در لالیگا در نیوکمپ گل زده است که دوتای آنها در مقابل سلتا ویگو و رئال مایورکا هت‌تریک (سه گل در یک بازی) بوده است.

سرخیو راموس چهل و سومین ال کلاسیکواش را بازی می‌کند

سرخیو راموس در هفت بازی اخیرش در برابر بارسلونا در لالیگا اخطار گرفته است. همه می‌دانند که سرخیو راموس عاشق کارت قرمز است- او برای رئال مادرید ۲۵ کارت قرمز گرفته است. او در ال‌ کلاسیکوها هم از این لحاظ وضعیت پر و پیمانی دارد- او در هفت بازی از ۹ بازی اخیرش در برابر بارسلونا کارت قرمز گرفته است.

زوج لوئیز سوارز و سرجی روبرتو در بارسلونا در ال‌کلاسیکوهای قرن بیست و یکم همکاری پرثمری داشته‌اند. از از ۹ گلی که سوارز در این بازی‌ها زده است، در پنج تایش روبرتو پاس گل را داده است. باید دید ثمره همکاری آنها در امشب چه می‌شود.

رئال مادرید به رهبری زین‌الدین زیدان با وجود شروع نه چندان قوی در این فصل لالیگا در ۷ هفته اخیر کستی نداشته‌اند- آخرین شکست این تیم، باخت یک بر صفر در برابر رئال مایورکا در ماه اکتبر بوده است.

بالاخره بارسلونا در چهار بازی خانگی‌ اخیرش در این فصل لالیگا در هر مسابقه دست کم چهار گل زده است و باید دید امشب در نیوکمپ می‌تواند این مسیر را ادامه دهد یا نه.

کد خبر 471369

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha