پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۴:۲۱
۰ نفر

دو باستان‌شناس آمریکایی از کشف دو مقبره ‌بی‌نظیر در نزدیکی شهر باستانی «پیلوس» واقع در جنوب یونان خبر دادند که به دوران ۱۶۰۰ تا ۱۵۰۰ پیش از میلاد مسیح بازمی‌گردند.

یونان

به گزارش همشهری آنلاین، ایسنا به نقل از نیویورک‌تایمز نوشت: «جک دیویس»‌ و «شارون استاکر» دو باستان‌شناسی هستند که در جریان نشستی که توسط وزارت فرهنگ یونان ترتیب داده شده بود، اعلام کردند  کشف این دو مقبره منحصر بفرد می‌تواند نشان دهد شهر باستانی «پیلوس»‌ باشد که نقش بسیار مهمی در شکل‌گیری تمدن اولیه «میسنی‌ها» داشته است.

با این‌که آثار باستانی این مقبره پیش‌تر غارت شده‌اند، اما  باستان‌شناسان اعلام کردند چندین تکه ورقه‌ی طلا که می‌تواند بقایای صفحات طلایی باشد که در گذشته روی کف مقبره قرار داده شده بودند نیز در این مقبره کشف شده است.

هر دو این مقبره‌ها به شکلی همانند کندو ساخته‌شده بودند، اما ساختار ‌آن‌ها تا حدودی فروریخته است.  قطر مقبره بزرگتر به ۱۱ متر و قطر مقبره  کوچکتر به ۸ متر می‌رسد.

باستان‌شناسان همچنین در این مکان به مهره‌هایی از جنس کهربا،‌عقیق،‌ مرمر درکنار آویزی از جنس طلا که به شکل یکی از الهه های مصری ساخته شده بود،‌ برخوردند.

این اکتشاف نشان می‌دهد شهر باستانی «‌پیلوس»‌ که در گذشته به عنوان یک بندر مناسب شناخته می‌شد در زمان ساخت این مقبره‌ها با کشورهایی همچون مصر و خاور نزدیک داد و ستد داشته است.

کد خبر 471333

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha