چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
۰ نفر

نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور در شهرستان سنندج آغاز به کار کرد.  

افتتاح

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان چهارشنبه ۲۷ آذر در مراسم آغاز بکار این رویداد اظهارداشت: نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور با حضور ۵۶ شرکت کننده در قالب هشت تیم و ۴۰ ایده آغاز بکار کرد.  

مهران کلامی اظهارداشت: این استارت آپ ویکند با حضور شرکت کنندگانی از استان‌های آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه و با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان برگزار می‌شود.  

وی با اشاره به نقش استارت آپ‌ها در ایجاد اشتغال مولد و پایدار اضافه کرد: استارت آپ‌ها با پیاده سازی الگوی کارآفرینانه باید ایده‌هایی را با ۲ مشخصه تکرار پذیری و مقیاس پذیری مد نظر قرار دهند.  

 کلامی افزود: هر نوع مجموعه‌ای از افراد، ابزار و روابط بین این ۲ سازمان را تشکیل می‌دهند بنابراین کارکرد یک استارت آپ یافتن راهکاری برای راه اندازی یک کسب و کار سازمانی است.  

وی رقابت پذیری را یکی از ارکان اصلی در ایجاد کسب و کار اعلام کرد و گفت: سرعت در راه اندازی کسب و کار و تبدیل ایده به عمل می‌تواند علاوه بر موفقیت در ایجاد کسب و کار زمینه حضور رقبای بازار کسب و کار را کاهش داده و زمینه موفقیت بیش از پیش در تجاری سازی ایده را فراهم کند.  

کلامی یادآورشد: از مهترین موضوعاتی که باید در یک استارت آپ مورد توجه قرار گیرد مدل کسب و کار است و تلاش می‌شود در مدت برگزاری این استارت آپ شرکت کنندگان به صورت کامل با این مدل آشنا شوند.  

معاون آموزش، پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان حوزه طراحی و دوخت را جزء ۱۰ اولویت اصلی طرح تکاپو در کردستان دانست و یادآورشد: با توجه به این که تاکنون در این حوزه اقدامات قابل توجهی صورت نگرفته است و حوزه طراحی و دوخت دارای پتانسیل بسیار بالایی در حوزه کسب و کار بوده این استارت آپ با هدف پیدا کردن راهکاری برای رونق کسب و کار در این حوزه طراحی و پیاده سازی شده است.  

نخستین استارت آپ ویکند صنایع پوشاک الگوی دوخت (اسپاد) غرب کشور از ۲۷ تا ۲۹ آذر ماه سالجاری در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای کردستان برگزار و در پایان ایده‌های برتر منتخب از نظر داوران معرفی و مورد حمایت قرار خواهند گرفت.  

استارتاپ ویکند (Startup Weekend) یک رویداد آموزشی- تجربی (Experiential Education) در سراسر دنیاست که در ۳ روز متوالی (در انتهای هفته) برگزار می‌شود و در این برنامه شرکت کنندگان شامل برنامه نویسان، مدیران تجاری، عاشقان استارتاپ، بازاریاب‌ها و طراحان گرافیک با انگیزه بالا گرد یکدیگر جمع شده تا طی ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح و گروه تشکیل بدهند.  

کد خبر 471312

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha