چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۹
۰ نفر

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: دور سوم طرح ارزیابی قامتی زنان روستایی و عشایری هم زمان با هفته تربیت بدنی شروع شده و در ۶۶ روستای پرجمعیت استان اجرا می‌شود.  

پایش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مژگان سلطانی، رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل افزود: این طرح تا دی‌ماه ادامه خواهد یافت.  

وی با بیان اینکه طرح ارزیابی قامتی زنان در سال‌های ۹۶ و ۹۷ نیز در روستاهای استان اجرا شده است، اظهارداشت: در این طرح جامعه هدف بانوان ۱۴ تا ۴۰ ساله است که در دور اول آن هزار و ۷۵۰ نفر از بانوان در چهار روستا و در دور دوم آن ۲ هزار و ۷۵۰ نفر از بانوان در ۴۰ روستا مورد ارزیابی قرار گرفتند.  

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان بیان‌کرد: در دور سوم اجرای این طرح در ۶۶ روستای پرجمعیت شناسایی شده استان پیش‌بینی می‌شود بیش از چهار هزار نفر از بانوان مورد ارزیابی قرار بگیرند.  

سلطانی با اشاره به اینکه در هر شهرستان سه کارشناس تربیت بدنی دوره‌دیده در مراکز بهداشت جهت انجام طرح حاضر می‌شوند، گفت: این طرح با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، فرمانداری و مراکز بهداشت شهرستان‌ها اجرا می‌شود.  

رئیس گروه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل ادامه‌داد: ناهنجاری‌های مربوط به گردن، شانه، ستون فقرات، لگن، زانو و پا مورد در این طرح ارزیابی می‌شود و بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد زنان روستایی استان بیشترین ناهنجاری را در کمر و زانو دارند.  

او گفت: بررسی ناهنجاری‌های قامتی، میزان شیوع آن در بین زنان روستایی، ارائه برنامه تمرینی و آموزش اجرای صحیح حرکات در کارهای روزمره از جمله اهداف اجرای این طرح در استان است.  

وی افزود: تلاش می‌شود تمامی روستاهای استان تا سال ۱۴۰۰ تحت پوشش طرح ارزیابی قامتی قرار گیرند تا میزان شیوع ناهنجاری‌های اسکلتی و عضلانی در بین زنان روستایی و عشایری مشخص و برای کنترل و اصلاح آن برنامه‌ریزی شود.  

سلطانی اظهارداشت: برای اولین بار در سطح کشور طرح ارزیابی قامتی زنان شاغل در اردبیل در سه ماه اول سال آینده اجرا می‌شود و برای اجرای این طرح هماهنگی‌های لازم به عمل آمده است.  

استان اردبیل بر اساس سرشماری سال ۹۵ یک میلیون و ۲۷۰ هزار و ۴۲۰ نفر جمعیت دارد، بیش از ۵۰ درصد جمعیت استان را زنان تشکیل می‌دهند.  

کد خبر 471306

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha