مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۷
۰ نفر

معاون وزیر و رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قول داد یک مدرسه اوتیسم در سمنان ساخته شود.

آموزش و پرورش استان سمنان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از  اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، دکتر سید جواد حسینی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در جمع دست اندرکاران، معلمان، دانش‌آموزان و پیشکسوتان آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان، متعهد شد یک باب آموزشگاه اوتیسم در مرکز استان سمنان ساخته شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از ساخت یک آموزشگاه ۶ کلاسه در ایوان‌کی، ۲ مدرسه ۸ کلاسه در سمنان و شاهرود خبر داد.

سید جواد حسینی در جمع خبرنگاران گفت: ۲۴ هزار معلم در کشور وظیفه آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را بر عهده دارند. وزارت آموزش و پرورش به دنبال فراگیری و مناسب‌سازی فضای آموزشی برای تلفیق دانش‌آموزان با نیازهای ویژه با عادی به جای تفکیک است.

او افزود: تحقق و رویکرد تلفیق به جای تفکیک در آموزش به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه در مدرسه‌های عادی نیازمند پیش نیاز و آموزش است.

حسینی گفت: سه کتاب به منظور آموزش به دانش‌آموزان عادی در برخورد با دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، سه کتاب برای آموزش خانواده‌ها، ۱۱۹ کتاب در زمینه مناسب‌سازی و ۶۰ برنامه آموزشی تهیه شده است.

او ادامه داد: رعایت اصل تطابق و همسان‌سازی در کنار تفاوت موجب شکوفایی استعدادها و در نتیجه توسعه و پیشرفت کشور می‌شود. ۳۰۰ دانش‌آموز با نیازهای ویژه در بهترین دانشگاه‌های مشغول به تحصیل هستند که نشان دهنده ظرفیت این قشر از جامعه است.

حسینی خاطرنشان کرد: منابع انسانی در کشورهای پیشرفته نقش ۶۸ درصدی در توسعه کشور دارند و در ایران نیروی انسانی نقش ۳۲ درصدی در توسعه کشور دارد و باید این نقش افزایش یابد.

۴۹ مدرسه اوتیسم در کشور وجود دارد و در استان سمنان نیز یک مدرسه اوتیسم ساخته می‌شود.

کد خبر 471287

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha