چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۴
۰ نفر

نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته در مراسمی با حضور رئیسان انجمن‌های دوستی هشت کشور با ایران، مدیرکل دفتر صنایع نساجی و پوشاک وزارت صمت و جمعی از مسئولان شهرستانی در کاشان گشایش یافت.

فرش

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته با حضور بیش از ۶۰ شرکت داخلی فعال در زمینهٔ تولید انواع فرش ماشینی و صنایع وابسته در فضایی به گستره سه هزار و ۵۰۰ مترمربع در جاده راوند کاشان راه‌اندازی شده است.

فرماندار ویژه کاشان استان اصفهان در این آیین گفت: صنعت فرش مربوط به کاشان است و ۷۷ درصد فرش ماشینی کشور را تولید می‌کند اما به دلیل فشار تحریم‌های ظالمانه با مشکلات زیادی ازجمله در خرید مواد اولیه روبه‌رو شده است.

علی‌اکبر مرتضایی‌ قهرودی با اشاره به معطلی مواد اولیه در گمرک و مشکل ترخیص افزود: باوجوداین مشکلات صنعتگران با تلاش مضاعف نگذاشتند چرخ تولید این کالا در منطقه کاشان بخوابد.

وی با قدردانی از صنعتگران و کارگران واحدهای تولیدکننده فرش ماشینی و صنایع وابسته بیان کرد: وظیفه دولت است که برای به نمایش گذاشتن این صنعت، صاحبان صنایع را حمایت کند که در این راستا فرمانداری همه تلاش خود را در این راستا به کار گرفته است.

فرماندار ویژه کاشان تأکید کرد: وظیفه ما حفظ این صنعت برای نسل‌های آینده و رساندنش به جایگاه اصلی آن است و اقدام‌هایی مانند برگزاری این نمایشگاه‌های فرش گامی در این راستا به شمار ‌می‌رود.

وی همچنین خودداری از عملکرد جزیره‌ای در بحث سیاست‌گذاری برای حمایت از صنعت فرش ماشینی کشور را خواستار شد.

تولیدکنندگان فرش ماشینی ایرانی یک گام جلوتر از اروپایی‌ها

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان نیز گفت: فرشی که امروز در دست صنعتگران ماست، میراثی است که خیلی افت‌وخیز داشته و خیلی‌ها آمدند و شکست خوردند تا در چنین شرایطی به دست ما برسد و بتوانیم بگوییم رتبه نخست صادرات صنایع نساجی کشور هستیم و در عرصه جهانی جایگاهی داریم.

محمود تولایی افزود: بسیاری کارها در کشور ما درنهایت تولید مناسبی با استاندارد ملی هستند و بتوانند جایگزین واردات شوند اما تولیدکنندگان فرش ماشینی حتی یک گام جلوتر از رقیبان اروپایی قرار دارند.

وی بیان کرد: صنعتگران بسیار بزرگ و خوب دیگری درزمینهٔ چینی و مس نیز البته در منطقه کاشان داریم که زیر سایه سنگین فرش ماشینی قرار گرفتند اما در کشور مایه افتخار هستند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کاشان افزود: باوجود رشد صادرات فرش ماشینی، فولاد شاگرد اول صادرات است و پس از فولاد مبارکه بزرگ‌ترین تولیدکننده فولاد کشور به شمار می‌رود و ۱۰ درصد میلگرد کشور را تولید می‌کند.

نمایشگاه تخصصی و فن بازار فرش ماشینی و صنایع وابسته که با حضور رئیسان انجمن‌های دوستی ایران و یونان، رومانی، اندونزی، اوگاندا، نروژ، ساحل‌عاج و ایتالیا راه‌اندازی شد، از ۲۷ تا ۳۰ آذرماه پذیرای علاقه‌مندان است.

بیش از ۸۰۰ واحد تولید فرش ماشینی در شهرستان‌های کاشان و آران باعرضه سالانه بیش از ۵۰ میلیون مترمربع فرش، افزون بر ۵۰ درصد تولید و صادرات صنعت فرش کشور را انجام می‌دهند.

کد خبر 471283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha