فهرست پرجست‌وجوترین عبارات سال ۲۰۱۹ در گوگل منتشر شد. این عبارات از سوی گوگل با انتشار یک ویدئو در یوتیوب در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته است. مانند سال‌های قبل، این فهرست دسته‌بندی شده و در هر بخش، عبارات پرجست‌وجو به صورت جداگانه حضور دارند.

کارل لاگرفلد

به گزارش همشهری آنلاین، یکی از این اسامی که در لیست پرجست‌وجوترین افراد درگذشته در سرچ گوگل در سال ۲۰۱۹ قرار گرفته است، کارل لاگرفلد Karl Lagerfeld طراح سرشناس مد است.
بی‌بی‌سی در مورد او نوشته: کارل لاگرفلد یکی از اسطوره‌های طراحی مد جهان بود که برای ۳ مزون‌ مشهور شانل، کلوئه و فندی طراحی می‌کرد. لاگرفلد از سال ۱۹۸۳ مدیر طراحی مزون فرانسوی شانل و از سال ۱۹۶۵ طراح فندی بود که عمدتا کیف و کفش پوست و چرم تولید می‎کرد. او مجموعه‌هایی هم با نام خودش تولید کرده است.
کارل اوتو لاگرفلت سال ۱۹۳۳ در هامبورگ آلمان و در آستانه قدرت گرفتن هیتلر به دنیا آمد. او وقتی وارد صنعت مد شد، نام‌خانوادگی‌اش را برای آن‌که تجاری‌تر باشد، به لاگرفلد تغییر داد.
نوجوان بود که به پاریس مهاجرت کرد و به عنوان دستیار پی‌یر بالمن، طراح سرشناس فرانسوی و بنیانگذار برند بالمن، مشغول به کار شد.

لباس‌های طراحی‌شده از سوی کارل لاگرفلد برای برند شانل


یک دهه پس از درگذشت کوکو شانل، او در سال ۱۹۸۳ به عنوان مدیر طراحی کارش را با مزون شانل آغاز کرد و این همکاری تا پایان عمرش ادامه یافت. او یک سال بعد طرح‌هایی را هم با مارک خودش وارد بازار کرد که در جهان مد بسیار شناخته‌شده است. لاگرفلد چندی پیش به عنوان مدیر طراحی شانل اعلام کرد که این مزون استفاده از پوست حیوانات کمیابی مانند مار، تمساح، بزمجه و سفره‌ماهی را متوقف می‌کند. آقای لاگرفلد درباره این تصمیم گفت: این کار را کردیم چون احساس عمومی این‌گونه بود، ولی احساس عمومی این کار را به ما تحمیل نکرد. ضمن این‌که باید بگویم شانل چندان از خز استفاده نمی‌کند که ما بخواهیم کار را با آن شروع کنیم.

لاگرفلد در سال‌های اخیر بیشتر مواقع با عینک آفتابی سیاه، پیراهن‌هایی با یقه‌های بلند و تیز، کت و شلوار و کراوات سیاه دیده می‎شد. این طراح سرشناس مد بعد از هفته‌ها بیماری در فوریه ۲۰۱۹ در سن ۸۵ سالگی در پاریس درگذشت.
 

کد خبر 471282

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha