روزنامه‌نگار زن ژاپنی، شیوری ایتو با سایر خبرنگاران در بیرون دادگاهی در توکیو در ژاپن در انتظار اعلام حکم درباره پرونده پرسروصدای تجاوز به او است.

Ito

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ژاپن تایمز، این دادگاه روز چهارشنبه ۲۷ آذر حکم کرد نوریوکی یاماگوچی، یک روزنامه‌نگاه برجسته که گفته می‌شود بسیار به شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن نزدیک است، باید ۳.۳ میلیون ین (۳۰ هزار دلار) علاوه بر سایر هزینه‌ها به شیورری ایتو، روزنامه‌نگار آزاد که پرونده او یکی از مشهورترین موارد در جنبش «#من‌هم همینطور» ( MeToo#) (زنان قربانی تجاوز) در ژاپن است، بپردازد.

ایتوی ۳۰ ساله در سال ۲۰۱۷ علیه یاماگوچی ۵۳ ساله، رئیس‌ سابق دفتر «شرکت سیستم‌های تلویزیونی پخش اخبار توکیو» در واشنگتن به اتهام تجاوز جنسی در حالت ناهشیاری به او در هتلی در توکیو در ۴ آوریل ۲۰۱۵ شکایت کرد.

بازپرسان در هنگام شکایت ایتو در این باره گفتند شواهد کافی برای تشکیل پرونده جنایی در این باره وجود ندارد، بنابراین خانم ایتو شکایتی حقوقی به دادگاه عرضه کرد.

ایتو از هنگام به نمادی از جنبش «#من‌هم همینطور» در ژاپن که افراد در آن ندرتا تعدی‌های جنسی را گزارش می‌دهند، بدل شده است.

Jae C Hong/AP

کد خبر 471276

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha