مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی گفت: سهمیه مرحله اول «طرح اقدام ملی تولید مسکن» در این استان پایان یافت و مراحل بعدی ثبت نام در آینده اطلاع رسانی می‌شود.

مسکن ملی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی، ابوالقاسم سلطانی، چهارشنبه ۲۷ آذر با اعلام این‌که در مرحله اول این طرح ثبت نام برای ۱۱ هزار و ۹ واحد در استان تا عصر روز گذشته تکمیل شد، افزود: از این تعداد ۲ هزار و ۳۵۰ واحد در تبریز و ۶ هزار و ۵۰۰ واحد در شهر جدید سهند و بقیه در سایر شهرهای استان ثبت نام شده است.

وی اظهار داشت: پیش بینی می شود ۲۵ تا ۳۰ درصد از افراد ثبت‌نام‌کننده در مرحله اول این طرح پس از بررسی مدارک آن ها به علت نداشتن شرایط لازم و سبز نشدن فرم ج آن ها از لیست دریافت مسکن ملی حذف شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه اراضی مسکن ملی در محدوده قانونی شهر قرار دارد، گفت: با توجه به محدودیت زمین در داخل محدوده شهرها به ویژه تبریز برای اجرای مراحل بعدی این طرح به دنبال شناسایی زمین های خالی در این محدوده و معرفی آن به وزارت راه و شهرسازی هستیم.

سلطانی ادامه داد: آورده متقاضی در اجرای این طرح تا ۳۰ درصد قیمت تمام شده ساخت واحد بوده و در زمان عقد قرارداد بخشی از آورده از متقاضیان اخذ می‌شود.

وی یادآوری کرد: متقاضیان شهرهای تبریز، اسکو و آذرشهر علاوه بر درخواست استفاده از ظرفیت این طرح در شهرهای خود می توانند از ظرفیت شهر جدید سهند نیز استفاده کنند.

سلطانی، داشتن حداقل ۵ سال سکونت در شهر مورد تقاضا، متاهل بودن، نداشتن سابقه سکونت ملکی به نام خود و افراد تحت تکفل از فروردین سال ۸۴ تاکنون و عدم استفاده از هیچکدام از امکانات دولتی مانند زمین و یارانه مسکن از ابتدای انقلاب تاکنون را از شرایط ثبت نام افراد در این طرح اعلام کرد.

کد خبر 471273

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha