مجموع نظرات: ۰
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۵
۰ نفر

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه ای ایلام گفت: با افزایش انتقال آب به سد ایلام، اکنون ۵۸ میلیون متر مکعب آب پشت این سد ذخیره شده و ظرفیت آن طی بارندگی‌های پیش رو تکمیل و سرریز خواهد شد.

سد ایلام

به گزارش هشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احسان یارمحمدی چهارشنبه بیست و هفتم آذر اظهار داشت: حجم مخزن سد ایلام ۶۴ میلیون متر مکعب است که با بارندگی های اخیر میزان حجم آب آن به ۵۸ میلیون متر مکعب معادل ۹۵ درصد رسیده است.

وی با اشاره به وضعیت آبی سد دویریج دهلران افزود: میزان حجم نهایی این سد ۲۰۰ میلیون متر مکعب است که هم اکنون ۹۱ دصد حجم آب این سد پر شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای ایلام به وضعیت سد کنگیر ایوان نیز اشاره کرد و یادآور شد: حجم کلی سد کنگیر ایوان ۱۹ میلیون متر مکعب است که تاکنون بیش از ۶۰ درصد حجم آن پر شده است.

یارمحمدی همچنین از رهاسازی ۴۵ میلیون متر مکعب آب از سدهای سه‌گانه استان(چم گردلان ایلام، دویرج دهلران، کنگیر ایوان) خبر داد و اضافه کرد: این اقدام به منظور کنترل بارش‌های تند سیلابی به اراضی پایین دست رهاسازی شده است.

به گفته وی، رهاسازی این مقدار آب به صورت کنترل شده بوده تا به اراضی پایین دست خسارت و آسیب وارد نشود.

از ابتدای شروع سال آبی تاکنون شهر ایلام ۲۲۰ میلی متر بارندگی داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش و نسبت به بلند مدت ۳۱ درصد افزایش داشته است.

طی مدت یاد شده شهر آبدانان با ۲۲۲ میلیمتر بیشترین و دهلران نیز با ۱۲۳ میلی متر کمترین بارش‌ها را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 471266

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha