چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۰
۰ نفر

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: در لرستان حدود ۲ هزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که سال گذشته ۶۲۹ نفر از آنها تحت آموزش قرار گرفت.

کودک

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فارس، سیدعیسی سهرابی در هجدهمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک با اشاره به اینکه ۵۶۷ مدرسه و ۱۸ هزار و ۹۵۶ کلاس درس در لرستان وجود دارد، عنوان کرد: ۳۶۴ هزار و ۹۷۲ دانش آموز در این مدارس تحصیل می‌کنند. ما در لرستان یک هزار مدرسه تخریبی و ۵۰۰ مدرسه فرسوده داریم که به عنوان یک چالش جدی است.
    
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان گفت: چالش دیگر این است که برخی مدارس لرستان یک سری دانش‌آموزان ابتدایی و در سری دیگر دانش آموزان متوسطه تحصیل می‌کنند و این خود چالش‌هایی را به لحاظ تجهیزات و امکانات برای آنها ایجاد می‌کند.

سهرابی اما عدم مدیریت یکپارچه در مورد مرجع صدور مراکز آموزش پیش دبستانی را از دیگر چالش‌ها عنوان و خاطرنشان کرد: ما شاهد صدور مجوز از سوی سازمان بهزیستی هستیم، در صورتی که طبق قانون مصوب مجلس شورای اسلامی مرجع اصلی آموزش و پرورش است.

وی افزود: مشکل دیگر اینکه ۲۵درصد از کودکان جذب مراکز پیش دبستانی نمی‌شوند که در مناطق حاشیه‌ای این موضوع پررنگ‌تر است. چالش دیگر اینکه از ۱۸هزار دانش آموز ابتدایی حدود ۱۱ هزار دانش آموز دیرآموز داریم که نیازمند توجه ویژه است.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش لرستان در پایان گفت: در لرستان حدود دوهزار کودک بازمانده از تحصیل در استان وجود دارد که سال گذشته ۶۲۹ نفر از آنها تحت آموزش قرار گرفت، نبود بانک اطلاعاتی در مورد این کودکان از چالش‌هایی است که می‌توان مطرح کرد.

کد خبر 471231

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha