مدیر کل امور عشایری ایلام گفت: دام‌های عشایر استان ایلام برای جلوگیری از قاچاق پلاک‌گذاری می‌شوند.

پلاک‌گذاری دام

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، علی سلیمی اظهار داشت: عشایر استان ایلام با داشتن یک میلیون و ۴۰۰ هزار راس دام سبک و سنگین از قطب‌های اصلی تولید گوشت قرمز در کشور هستند.

وی از افزایش تولید گوشت قرمز توسط عشایر ایلام از هفت هزار و ۹۰۰ تن در سال گذشته به هشت هزار و ۳۰۰ تن در سال‌جاری خبر داد و با اشاره به تهدید قاچاق دام در استان، گفت: پلاک‌گذاری دام‌های استان برای جلوگیری از قاچاق دام انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: با توجه به آغاز اجرای طرح هویت‌گذاری دام عشایر و دامداران، در راستای مصوبه هیئت وزیران که تمامی دام‌ها باید پلاک‌گذاری و در سامانه اصلاح نژاد کشور ثبت شوند.

سلیمی عنوان کرد: از مزایای کامل این طرح می‌توان به ساماندهی حمل و نقل و فروش دام، قابل شناسایی و پیگیری بودن دام، جلوگیری از قاچاق دام، برآورد تولید کشور، دسترسی به آمار دام موجود کشور، کنترل بیماری‌های دامی و اقدام بموقع در انجام واکسیناسیون دام، پرداخت تسهیلات اشتغال و بیمه دام اشاره کرد.

مدیر کل امور عشایری ایلام عنوان کرد: همچنین اجرای این طرح در جهت حمایت از عشایر، دامداران و جلوگیری از قاچاق دام است، به نحوی که هر دامی پلاک هویت دریافت کند در هر نقطه‌ای قابل شناسایی است.

وی ادامه داد: چرا که در حال حاضر نقل و انتقال دام بدون پلاک‌گذاری ممنوع و قاچاق محسوب شده و رفته رفته با تکمیل این طرح در خصوص نگهداری دام بدون پلاک هم سختگیری‌های لازم انجام می‌گیرد و در آینده تمام خدمات از جمله آب‌رسانی سیار، توزیع نهاده‌ها، تسهیلات بانکی و دیگر طرح‌های حمایتی امور عشایر بر اساس هویت‌گذاری به عشایر ارائه می‌شود.

کد خبر 471221
منبع: مهر

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha