رئیس سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان از بهبود وضعیت قیمت خیار نسبت به چند روز اخیر خبر داد و گفت: فراهم کردن زمینه صادرات محصول خیارکاران مستلزم همکاری بخش خصوصی است.

تولید خیار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، "دکتر سعید برخوری" با اشاره به آخرین وضعیت قیمت محصول خیارکاران در جنوب استان کرمان گفت: از دست دادن بخشی از بازارهای خارجی تاثیر بسزایی در قیمت خیار ندارد و هم اکنون با جدیت در حال رایزنی و برنامهریزی جهت تسریع روند صادرات و دستیابی به بازارهای خارجی بیش از گذشته هستیم.

شرایط آب و هوایی تاثیرگذار بر میزان تولید

وی از سطح زیر کشت خیار در جنوب کرمان به میزان بیش از ۲۰۰۰ هکتار خبر داد و اظهار کرد:۲۳۶۴ هکتار سطح زیر کشت خیار است که میانگین تولید هر هکتار بین ۱۸۰ تا ۲۰۰ تن پیش‌بینی می‌شود که نسبت به سال گذشته ۱۵۰ هکتار افزایش کشت داریم و شرایط آب و هوایی نیز بر عملکرد محصول در هر هکتار تاثیر دارد.

برخوری نیاز بازار داخلی را ۳۰ در صد میزان تولید عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد از میزان تولید باید صادر شود که سال قبل این امر محقق شد.

فراهم شدن زمینه صادرات با حضور بخش خصوصی

رئیس سازمان جهادکشاورزی جنوب کرمان از فراهم شدن زمینه صادرات محصول خیارکاران جنوب کرمان به کشورهای عمان، چین و هند با همکاری بخش خصوصی خبر داد و گفت:سال گذشته ۷۰ در صد تولید خیار به کشورهای عراق، افغانستان، روسیه و آذربایجان صادر شد که در حال حاضر به نظر می‌رسد نوسانات قیمت خیار تحت تاثیر جو روانی قرار گرفته است.

برخوری همچنین ابراز امیدواری کرد که با صادرات دست دلالان قطع خواهد شد.

وی ادامه بر داشت خیار در برخی از مناطق کشور را به دلیل شرایط مساعد آب و هوایی برنوسانات قیمت خیار در جنوب کرمان موثر عنوان کرد و افزود: با توجه به اینکه در برخی از مناطق کشور به دلیل شرایط مناسب جوی برداشت خیار هنوز ادامه دارد لذا این امر بر قیمت محصول کشاورزان جنوب کرمان تاثیر گذاشته است.

رئیس جهاد کشاورزی جنوب کرمان از برگزاری جلسات متعدد با مسئولان استانی و کشوری خبر داد و گفت: برای برون رفت از اوضاع حاکم بر وضعیت قیمت خیار جلسات متعددی با کارشناسان و صاحبنظران در امر صادرات برگزار شده است.

او از سفر کارشناسان اقتصادی در امر صادرات به منطقه خبر داد و افزود: به زودی تیم اقتصادی در امر صادرات به کشورهای هند، چین و عمان به جنوب سفر خواهند کرد.

کد خبر 471196
منبع: ایسنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار کرمان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha