مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان‌شرقی گفت: در مدت سپری شده امسال ۳۶ هزار و ۴۴۱ ولادت در استان ثبت شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی ۱۴.۱ درصد می باشد.

نشست

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، احد جودی، چهارشنبه ۲۷ آذر در جلسه شورای هماهنگی ثبت وقایع حیاتی شهرستان هریس با اشاره به آمار ثبت وقایع حیاتی در سال جاری اظهار کرد: امسال در شهرستان هریس ۸۳۲ واقعه ولادت به ثبت رسیده که درصد تغییر نسبت به مدت مشابه سال قبل منفی ۱۴.۶ درصد می‌باشد که از میانگین استانی هم بیشتر است.

مدیرکل ثبت‌احوال آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به آمار فوتی‌های استان در  سال جاری، خاطرنشان کرد: در این مدت ۱۴ هزار و ۹۹۶ واقعه فوت در استان به ثبت رسیده که رشدی معادل هشت دهم درصد را در استان داراست و بیشترین علت فوتی‌ها در استان بیماری‌های عفونی و انگلی، سرطان‌ها و تومورها و بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشد.

جودی با بیان اینکه به ازای هر سه ازدواج یک واقعه منجر به طلاق می‌شود، ادامه داد: سال گذشته در آذربایجان شرقی۲۰ هزار و ۱۷۲ مورد ازدواج ثبت شد که امسال این میزان به ۱۸ هزار و ۹۴۸ مورد رسیده که نشان دهنده رشد منفی شش و یک دهم درصد می‌باشد/

وی اضافه کرد: میزان طلاق استان نیز در سال گذشته ۶ هزار و ۴۴۸ مورد بود که امسال به ۶ هزار و ۸۱ مورد رسیده است.

جودی از کاهش پنج درصدی ازدواج در شهرستان هریس نیز خبر داد و گفت: آمار طلاق ثبت شده تا آذر امسال در این شهرستان ۵۲ مورد است که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۴۹ مورد بود، افزایش شش و یک درصدی را نشان می‌دهد؛ در این شهرستان از چهار مورد ازدواج یک مورد منجر به طلاق می‌شود و در این مدت  فقط ۲۲۴ مورد واقعه ازدواج در این شهرستان ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه ثبت احوال در ارتقاء امنیت، حفظ و نگهداری اسناد هویتی مردم، وظیفه خطیر و مهمی برعهده دارد، بیان کرد: در این خصوص الکترونیکی شدن کارهای اداری که یکی از سیاست‌های مهم دولت می‌باشد، علاوه بر تسهیل در امور مردم سبب حفظ و نگهداری مطمئن اسناد هویتی شده است.  

مدیرکل ثبت ‌احوال آذربایجان شرقی همچنین با اشاره به پدیده تک فرزندی خانوارها و معضلات آن در جامعه، خاطرنشان کرد: تک‌فرزندان با معنا و مفهوم برادر، خواهر و یا اقوام آشنایی خوبی ندارند و اگر تک فرزند آوری بیشتر رواج یابد، فرزندان لوس بار می‌آیند.

شهرستان هریس با حدود ۷۰هزار نفر جمعیت در ۷۰ کیلومتری تبریز، مرکز آذربایجان شرقی قرار دارد.

کد خبر 471187

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha