چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹
۰ نفر

استاندار اردبیل گفت: زمینه برای سرمایه‌گذاری خارجی در این استان فراهم شده و ناحیه صنعتی مستقل برای سرمایه‌گذاران خارجی در زمینی به مساحت ۱۰۰ هکتار در شهرک صنعتی شماره ۲ اردبیل ایجاد می‌شود.

صنعت خارجی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از استانداری اردبیل، اکبر بهنام‌جو چهارشنبه ۲۶ آذر در نشست با معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی افزود: زیرساخت‌های لازم در شهرک صنعتی ایجاد شده و عملیات اجرایی راه‌اندازی ناحیه صنعتی خارجی به زودی آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه در شمال استان نیز ایجاد شهرک صنعتی مشترک با کشور آذربایجان در دستور کار قرار گرفته، گفت: این شهرک در شهرستان پارس‌آباد مغان با توافق طرفین ایجاد شده و از ظرفیت‌ها و قوانین ۲ کشور دوست و همسایه برای مبادلات اقتصادی و صنعتی استفاده خواهد شد.

استاندار اردبیل همچنین به اتصال ریلی به جمهوری آذربایجان اشاره کرد و اظهارداشت: برای صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی به کشورهای آسیای میانه و روسیه به مسافت ۱۴ کیلومتر راه‌آهن در شمال استان ایجاد می‌شود که این خود کردیدور ریلی اردبیل به پارس‌آباد را توجیه‌دار می‌کند و در این زمینه نیازمند مساعدت بیشتر وزارت اقتصاد و دارایی هستیم.

وی با اشاره به اینکه بحث توسعه گردشگری برای استان اردبیل بسیار حائز اهمیت است، گفت: با ارائه طرح زمستان بیدار و افزایش برنامه‌های متنوع زمستانی از ظرفیت مناطق گردشگری استان بهره‌مند شده و به تعداد پیست‌های اسکی در استان با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی افزوده شده است.

بهنام‌جو بیان کرد: در بحث پزشک آبدرمانی خوب عمل شده و برای آموزش و کسب مهارت‌های لازم تعدادی پزشک عمومی به کشورهای اروپایی اعزام شدند که بعد از اتمام دوره در سرعین مستقر می‌شوند.

او تعداد چشمه‌های آبگرم در استان را ۱۱۰ دهنه ذکر کرد و گفت: در هیچ جای کشور به اندازه استان اردبیل چشمه‌های آبگرم خدادادی با خاصیت درمانی متفاوت وجود ندارد.

استاندار اردبیل همچنین از معاون اقتصاد و دارایی خواست که در کمیسیون‌های مرتبط با کشورهای آسیای میانه از موقعیت و ظرفیت‌های استان اردبیل برای مراودات دفاع شود.

وی با تاکید بر اینکه برای ایجاد نواحی صنعتی و سرمایه‌گذاری‌های کلان نیاز به زیرساخت‌های اساسی داریم، افزود: اعتبار زیادی برای ایجاد زیرساخت‌ها اعم از گاز، برق، آب و راه لازم است بطوری که از ۷۰۰ کیلومتر راه تنها ۱۴۰ کیلومتر راه چهار بانده داریم.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این نشست با بیان این‌که اردبیل بهشت ایران است، گفت: کمتر استانی با ظرفیت‌های طبیعی و موقعیت سوق‌الجیشی با اقلیم چهار فصل در دنیا یافت می‌شود.

علی‌محمد موسوی گفت: فرصت بسیار عظیم و مناسبی برای استان اردبیل بخاطر همسایگی با یک کشور مسلمان و دوست وجود دارد باید از این فرصت جهت جذب توریست استفاده کرد.

وی با بیان این‌که استان اردبیل با این همه چشمه‌های بهشتی و گرم و کوه و دشت و جنگل نباید بیکار داشته باشد، افزود: جذب گردشگر و مسافران خارجی و داخلی برای این استان ضرورت دارد و پتانسیل گردشگری اردبیل قابل مقایسه با سایر استان‌های مرکزی نیست.

موسوی نسبت به توسعه صنعتی و گردشگری و حمایت از جایگاه استان اردبیل در کمیسیون‌های اقتصادی قول مساعد داد.

معاون وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس کل سازمان سرمایه‌گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران برای بازدید از طرح‌های اقتصادی و محل شهرک صنعتی مشترک ایران و آذربایجان در پارس‌آباد مغان به اردبیل سفر کرده است.

کد خبر 471133

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha