چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۱
۰ نفر

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان گفت: ۷۵۰۰ نفر کودک دارای سوء تغذیه در لرستان شناسایی شده است.

استانداری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، ناهید پرویز پور صبح چهارشنبه ۲۷ آذر در کنفرانس تخصصی حقوق کودک با اشاره به این‌که ۵۳۵ هزار نفر جمعیت کودک صفر تا ۱۸ سال لرستان است، اظهار داشت: ۳۰ درصد جمعیت استان را کودکان تشکیل می‌دهند که ۵۲ درصد آن ها پسران و ۴۸ درصد دختران هستند که از این تعداد ۱۵۴ هزار و ۹۱۹ نفر کودک زیر ۵ سال در استان داریم.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با تاکید بر اینکه چالش‌های حوزه کودکان شناسایی شده است، اظهار داشت: کودکان کار یکی از این چالش‌هاست، تعدادی کودک کار توسط ادارات ذی ربط شناسایی شده که تعداد زیادی شناسنامه‌دار هستند و خدمات می‌گیرند از مراکز، تعدادی هم دارای چالش‌های جدی و آسیب‌های متعدد از جمله فرار از مدرسه، خشونت های اجتماعی و کودک همسری هستند.

پرویزپور با اشاره به این‌که دسترسی برخی کودکان به لحاظ مشکلات معیشتی به خدمات بهداشتی درمانی پایین است، گفت: ۷۵۰۰ نفر کودک دارای سوء تغذیه در لرستان شناسایی شده است و کمیته امداد هم خدماتی به آن ها ارائه می دهد. این کودکان گاها در مناطق محروم و صعب العبور هستند که دسترسی به آن ها چندان راحت نیست.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان همچنین به مشکلات روانشناختی کودکان، دارای خانواده های از هم گسیخته اشاره کرد و افزود: ما با افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار و بد سرپرست مواجه هستیم، ۶۶ هزار نفر زن سرپرست خانوار در لرستان وجود دارد که ۲۴ هزار نفر آن ها زیر ۵۵ سال هستند.

پرویز پور همچنین با بیان این‌که مناسب سازی شهری برای کودکان لرستان نشده است، افزود: ۳ هزار کودک معلول داریم که نیازمند فضاهای تفریحی و پارک هستند. همچنین در فروردین ماه با سیل مواجه بودیم و آسیب های جدی وارد شد و مشکلات روحی کودکان مناطق سیل زده نیز مسئله ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 471113

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha