مدیر مخابرات منطقه کردستان گفت: در یکسال و نیم اخیر ترافیک مصرفی شبانه‌روزی اینترنت در این استان به بیش از ۶۴ ترابایت بر ثانیه رسیده است.

اینترنت

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، آزاد حکمت چهارشنبه ۲۷ آذر در گفت و گو با خبرنگاران اظهار داشت: اکنون ترافیک مصرفی روزانه اینترنت در کردستان نسبت به ۱، ۵ سال گذشته حدود سه برابر افزایش یافته است.

وی به رشد قابل توجه توسعه شبکه ملی اطلاعات در کردستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر پهنای باند مصرفی اینترنت در استان به طور متوسط حدود ۱۲ گیگابایت بر ثانیه بوده که بستر مناسبی برای استفاده مشترکان ار این فناوری است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان یادآور شد: تمام شهرهای استان از نسل سه و چهار اینترنت تلفن همراه و حدود ۱۹ روستا نیز از تکنولوژی ۳G و ۴G بهره‌مند هستند ضمن اینکه ارتقای فناوری ارتباطات در روستاهای استان نیز در دست اجرا است.

حکمت به واگذاری سرویس جدید VDSL روی کابل مسی با پهنای باند گسترده اشاره کرد و گفت: این سرویس در حال حاضر در سنندج راه اندازی شده و برنامه ریزی برای دیگر شهرهای استان نیز وجود دارد که کمترین سرعت اینترنت بر این بستر ۲۵ تا ۵۰ مگابایت است.

وی اضافه کرد: با توجه به نیاز روز افزون به سرویس‌های دیتا (اینترنت، اینترانت و سرویس‌های اختصاصی) توسعه بسترهای شبکه دیتای استان برای امکان استفاده همه مشترکان فراهم شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان به تدوین برنامه‌های کارشناسی شده در حوزه مدیریت شبکه دیتا اشاره کرد و افزود: توسعه و افزایش IP استان سالانه موجب صرفه جویی ۲.۵ میلیارد ریالی در مخابرات منطقه می‌شود.

در حال حاضر ۵۸۱ هزار و ۹۲۸ شماره تلفن ثابت منصوبه در کردستان وجود دارد که ۴۹۰ هزار و ۴۴۲ مورد با ضریب نفوذ حدود ۳۰ درصد مشغول به کار است.

کد خبر 471061

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha