چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۵
۰ نفر

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون تقاضای ۶٨ واحد تولیدی این استان در سامانه ملی تاپ (توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) ثبت‌ شده‌است و این استان رتبه پنجم کشور را از نظر تعداد ثبت‌نامی‌ها دارد.  

تولید

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی حضرتی  چهارشنبه ۲۷ آذر در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به لزوم فراهم کردن زیرساخت‌های لازم برای توسعه سامانه تاپ در آذربایجان‌غربی، افزود: همه بنگاه‌های اقتصادی می‌توانند با مراجعه به سامانه تاپ از مزیت‌های این طرح استفاده کنند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با بیان اینکه طرح ملی «تاپ» در سه بخش اجرا می‌شود، ادامه داد: دانش‌آموختگان مشمول خدمت سربازی که تمایل دارند دوران خدمت سربازی خود را در بنگاه‌های اقتصادی بگذرانند، گروه نخست بهره‌مندان از این طرح به شمار می‌روند.

وی اظهار داشت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی نیز که تمایل به اجرای مساله‌محوری پایان‌نامه‌های خود دارند، می‌توانند در سامانه طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار ثبت‌نام کنند.

حضرتی اضافه کرد: همچنین داوطلبان یا اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی و پژوهشی که می‌خواهند در قالب طرح‌های پسادکترای صنعتی و فرصت مطالعاتی در بنگاه‌های صنعتی و معدنی در انجام طرح‌های مستقل یا مشترک فعالیت کنند از دیگر گروه‌های هدف طرح تاپ محسوب می‌شوند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با تاکید بر این‌که طرح «تاپ» پل ارتباطی بین صنعت و دانشگاه است، گفت: وجود منابع انسانی غنی فرصتی برای برقراری ارتباط بین دانشگاه و صنعت است.

حضرتی ادامه داد: ایجاد، تقویت ارتباط و تعامل بین صنعت و دانشگاه، گسترش فعالیت‌های تحقیق و توسعه در بنگاه‌های اقتصادی، بهسازی و جهت‌دهی به بنگاه‌های تولیدی در مسیر پیشرفت اقتصادی کشور را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

وی بیان کرد: اجرای این طرح ملی به توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش‌آموخته و استاندارد کردن محصولات کمک کرده و تحول اساسی در بخش صنعت کشور ایجاد می‌کند.

اجرای طرح توانمندسازی تولید و توسعه اشتغال پایدار «تاپ» به توسعه صادرات، اشتغال پایدار جوانان دانش‌آموخته و استانداردسازی محصولات خواهد انجامید و تحولات اساسی را در بخش صنعت استان و کشور ایجاد می‌کند.

طرح ملی تاپ (توانمند سازی تولید و توسعه اشتغال پایدار) از چهار بخش دانشجوی تاپ، بنگاه، اساتید تاپ و سرباز تاپ تشکیل شده‌است و در ان تلاش می‌شود که ارتباط بین دانشگاه و بخش تولید و جوانان علاقه‌مند به بخش اقتصادی و جویای کار بیشتر شود.

کد خبر 471055

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha