عکاس مشهورترین، ناشناس‌ترین و مرموزترین نقاش خیابانی دنیا راز به دام نیفتادن او را در تمام سال‌های فعالیت در گوشه و کنار دنیا افشا کرد.

بنکسی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، استیو لازاریدیس ۱۱ سال با بنکسی کار می‌کرد و ابتدا وظیفه‌اش فقط روند فعالیت این نقاش خیابانی بود اما بعد به مدیر برنامه‌ها، برنامه‌ریز و مغز متفکر او تبدیل شد. لازاریدیس درباره اینکه چرا هرگز دستگیر نشده‌اند گفت: «راز ما پوشیدن لباس‌های کار شبرنگ و استفاده از کله‌قندی‌های ترافیکی است. اگر اینها را داشته باشید، هیچکس کاری به کار شما ندارد.»

عکس‌های لازاریدیس از نقاشی‌های دیواری بنکسی و فعالیت‌های مخفی و مرموز این هنرمند بریتانیایی تازگی‌ها در قالب کتابی به نام «بنکسی در قاب» به بازار آمده است که البته معنایی دوپهلو دارد؛ در قاب دوربین یا در قاب زندان! این دو یک بار هنگام کار کردن در خیابان‌های نیویورک کم مانده بود به دام پلیس بیفتند که با بختی بلند از خطر جستند.

لازاریدیس درباره یکی از ترفندهای خود برای جلب توجه نکردن هم چنین گفت: «یک بار یادداشتی به او دادم و گفتم اگر کسی پرسید، بگو تهیه‌کننده یک فیلم از من خواسته روی دیوار نقاشی بکشم. خودم هم منتظر بودم اگر کسی تماس گرفت، بگویم نقاش ما قرار بود دیوار آن طرف را نقاشی بکشد و اشتباهی اینجا را رنگ پاشیده است.»

کد خبر 471041

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha