شرکت اسپیس‌ایکس روز دوشنبه ۲۵ آذر با یک موشک فالکون دو بار استفاده شده یک ماهواره را برای ارتباطات اینترنتی پهن‌پاند به مدار زمین فرستاد.

SpaceX

به گزارش همشهری آنلاین، موشک فالکون ۹ شرکت اسپیس‌ایکس از سکوی پرتاب ۴۰ در پایگاه نیروی هوایی آمریکا کیپ کاناورال در ساحل فلوریدا در ساعت ۷:۱۰ بعدازظهر به وقت شرق آمریکا به فضا پرتاب شد و یک ماهواره سنگین مخابراتی را با خود فضا برد که مربوط به یک شرکت نوپای مستقر در سنگاپور و یک ارائه‌کننده اینترنت پهن‌پاند ژاپنی است.

این ماهواره حدود۱ ۷ تنی را که شرکت بوئینگ ساخته است پوشش اینترنت باند-کا برای ۲۵ کشور در اقیانوس آرام جنوبی فراهم می‌کند. خدمات اینترنتی موبایل و پهن‌باندی که این ماهواره ارائه می‌کند، به خصوص برای ساکنان در ایالت‌ها و روستاهای دورافتاده در منطقه جنوب اقیانوس آرام، به ویژه تاسیسات مراقبت بهداشتی و مدارس سودمند خواهند بود.

این ماهواره اینترنت پهن‌باند همچنین کانال‌های ارتباطی ضروری را برای این ناحیه که اغلب با بلایای طبیعی مانند زمین‌لرزه و سونامی درگیر است، فراهم می‌کند.

موشک فالکون ۹ یک ساعت و نیم پس از پرتاب ماهواره را در مدار انتقالی بیضوی قرار داد تا بعد موتورهای روی ماهواره آن را به مدار نهایی «ژئوسنکرون» (زمین‌آهنگ)‌اش برسانند که ۳۵۰۰ کیلومتری بالای خط استوا است. این مدار به ماهواره امکان پوشش مداوم ناحیه آسیا-اقیانوسیه را می‌دهد.

مرحله اول موشک تقریبا هشت دقیقه پس از پرتاب روی عرشه یکی از کشتی‌های شرکت که در اقیانوس اطلس قرار داشت، فرود آمد.

کد خبر 471010

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فضا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha