ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر گفت: محموله ۱۶ تن و ۲۰۰ کیلوگرمی "استیل کلراید" به‌عنوان مواد پیش‌ساز مخدرها و روان‌گردان‌ها در گمرک این بندر کشف شد.

کشف مواد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، بهروز قره‌بیگی سه‌شنبه ۲۶ آذر در جمع خبرنگاران افزود: افراد فرصت‌طلب قصد داشتند ۸۱۰ بشکه به وزن ۱۶ هزار و ۲۰۰ کیلوگرم استیل کلراید را در قالب رنگ خودرو وارد کشور کنند که در مرحله ارزیابی و انجام تشریفات اظهاری، با توجه به مشخصات ظاهری مشخص شد این کالا در زمره مواد شیمیایی پیش ساز مواد مخدر و روان‌گردان است.

وی بیان کرد: برای اطمینان از پیش ساز بودن کالای کشف‌شده نمونه‌ای از آن به‌منظور تعیین ماهیت به اداره کل استاندارد استان بوشهر ارسال شد که استاندارد نیز تایید کرد این کالا استیل کلراید است و رنگ خودرو نیست.

ناظر گمرک‌های استان و مدیرکل گمرک بوشهر اضافه کرد: استیل کلراید بر اساس اعلام سازمان‌های ذی‌ربط جزو مواد پیش ساز تحت کنترل  و پیش سازهای مواد مخدر و روان‌گردان محسوب می‌شود.  

قره بیگی گفت: ارزش کالای کشف‌شده چهار میلیارد و ۶۸۲ میلیون ریال  برآورد شده است.

وی افزود: ساخت، خرید، فروش، نگهداری، حمل، مصرف، واردات و عرضه کالای یادشده ممنوع و نیازمند به گرفتن مجوز از وزارت مربوطه دارد.

قره‌بیگی بیان کرد: محموله کشف‌شده پس از انجام مراحل کارشناسی و تشکیل پرونده برای رسیدگی نهایی اعلام جرم به مراجع قضایی ارسال‌شده است.

او بیان کرد: با توجه به گسترش روزافزون استفاده از مواد مخدر صنعتی و واردات مواد شیمیایی پیش ساز مواد مخدر در پوشش کالاهای دارای مجوز قانونی دراین‌ارتباط گمرک برای مبارزه با این پدیده خانمان‌سوز با حساسیت بسیار بالایی نسبت به کنترل و  ترخیص این کالاها اقدام می‌کند.
 

کد خبر 470981

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha