مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه از جابه‌جایی ۲۵ درصد از مسافران تبریز توسط خطوط اتوبوسرانی خبر داد.  

حمل و نقل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از شهریار نیوز، فرخ جلالی، اظهار داشت: در روزهای گذشته و در پی‌افزایش قیمت بنزین، شاهد افزایش ۱۰ درصدی جابه‌جایی مسافر توسط خطوط اتوبوسرانی بوده‌ایم.  

جلالی به سهم دو درصدی اتوبوسرانی در آلودگی هوای تبریز اشاره کرد و افزود: تعداد ۶۰۰ دستگاه اتوبوس به طور روزانه خدمات‌دهی کرده و ۶۵۰ هزار نفر مسافر جابجا می‌کنند که پس از افزایش قیمت بنزین این تعداد به ۷۰۰ تا ۷۲۰ هزار نفر مسافر در روز رسیده است.  

او از بازسازی ۲۸۰ دستگاه اتوبوس بخش خصوصی و دولتی خبر داد و گفت: مقرر شده بود یک سوم از قیمت تمام شده هر مسافر از طریق دولت فراهم شود که کمتر از این میزان پرداخت شده است.  

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه ادامه داد: علی رغم اینکه عمر اتوبوس‌ها ۱۱ سال است، ۴۰۰ دستگاه از اتوبوس‌های سطح تبریز عمر بالای ۱۱ سال دارند ولی وضعیت کیفی اتوبوس‌ها نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.  

جلالی افزود: حمایت همه جانبه شهرداری، بخش خصوصی و مساعدت‌هایی که از طریق مناطق انجام یافته است در این موضوع قابل توجه بوده است.  

او از خریداری مینی بوس برای راه اندازی در مسیرهای کم مسافر خبر داد و افزود: در ماههای اخیر ۶۰ دستگاه مینی بوس خریداری شده که از این تعداد ۱۱ دستگاه طی روزهای آتی وارد خطوط می‌شوند و بقیه نیز با رعایت تشریفات اداری و قانونی توسط بخش خصوصی در مسیرها تردد می‌کنند.  

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تبریز و حومه خاطرنشان کرد: اگر ترافیک نباشد حداکثر مدت انتظار مسافر در ایستگاه‌ها در روزهای عادی ۳ دقیقه است.  

کد خبر 470980

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آذربایجان شرقی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha