مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹
۰ نفر

مسئول روابط عمومی فرودگاه همدان گفت: به دلیل ریزش برف، مه غلیظ و کاهش دید، پرواز مشهد به همدان و همدان به مشهد لغو شد.

هواپیما برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علیرضا صامئین روز سه‌شنبه ۲۶ آذر افزود: حداقل استاندارد لازم برای دید افقی خلبان و فرود هواپیما پنج هزار متر است ولی شرایط نامساعد جوی فرودگاه همدان دید افقی را به ۸۰۰ متر کاهش داده است.

وی اظهار داشت: شرایط نامساعد جوی و فراهم نبودن زمینه فرود هواپیما در همدان موجب شد هواپیمای حامل مسافران همدانی از مشهد پرواز نکند.

وی گفت: با توجه به لغو شدن پرواز برگشت این هواپیما از همدان به مشهد، مسافران و زائران همدانی این پرواز برای عزیمت به مشهد مقدس می‌توانند روز جمعه هفته جاری به فرودگاه همدان مراجعه کنند.

پرواز دوسویه همدان - مشهد روزهای جمعه و سه‌شنبه هر هفته با یک‌صد نفر ظرفیت صورت می‌گیرد.

گفتنی است پرواز همدان - مشهد و بالعکس نیز روز جمعه به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی لغو شد.

سال گذشته پروازهای ۲سویه همدان - کیش و همدان - تهران فرودگاه بین‌المللی همدان به دلیل استقبال نکردن مسافران از این مسیرها پروازی، لغو شد.

فرودگاه همدان یکی از قدیمی‌ترین فرودگاه‌های ایران با قدمتی حدود هشت دهه است تا جایی که در سال ۱۳۴۵ شمسی طرح ساخت فرودگاه جدید که در حوالی فرودگاه قدیم واقع‌شده بود موردمطالعه قرار گرفت و در سال ۱۳۴۹ ساخت این فرودگاه آغاز شد و پروژه در سال ۱۳۵۱ اتمام و به بهره‌برداری رسید.

فرودگاه بین‌المللی همدان در پنج کیلومتری شمال شهر همدان قرار دارد و مجهز به سامانه‌های کمک ناوبری VOR/DME و NDB است.

این فرودگاه یک فرودگاه بین‌المللی و یکی از مهم‌ترین فرودگاه‌های غرب کشور است و توسط سازمان بین‌المللی هواپیمایی با کد شناسایی OIHH تعیین‌شده است.

کد خبر 470979

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha