کتابفروشی Beastly books متعلق به جورج آر.آر مارتین قرار است نسخه‌های امضا شده کتاب‌های نویسنده بازی تاج و تخت را به بازار عرضه کند.

کتابفروشی مارتین

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از گاردین، جرج آر.آر مارتین به تازگی یک کتابفروشی در سانتا فه ایالت نیومکزیکوی امریکا تاسیس کرده است، گرچه هنوز از فروش رمان «بادهای زمستانی» او در این کتابفروشی خبری نیست. طرفداران مارتین مدت‌ها است که در انتظار انتشار این رمان هستند.

نویسنده رمان آتش و یخ در سال ۲۰۱۳، سینمای ژان کوکتو را خرید و اکنون کتابفروشی را کنار آن افتتاح کرده است. سینمای ژان کوکتو، یک سینمای تک‌پرده‌ای برای نمایش فیلم‌های مستقل و برگزاری رویدادهای فرهنگی است که در قلب سانتا فه قرار گرفته است. مارتین می‌گوید نام کتابفروشیش را با توجه به فیلم دیو و دلبر (Beauty And The Beast)، یکی از مشهورترین آثار این نقاش، شاعر و فیلمساز فرانسوی و یک برنامه تلویزیوی که خودش در دهه ۸۰ میلادی روی آن کرده، انتخاب کرده است. 

مارتین و تیمش قصد دارند در سینمای کنار کتابفروشی، برای کتاب‌های پرفروش، نویسندگان بااستعداد و برندگان جایزه‌ها، رویدادی برگزار کنند و بعد کتاب‌ها را در کتابفروشی عرضه کنند. هر چند به اعتقاد او سالن سینمای ژان کوکتو، خیلی کوچک است و ظرفیت کافی ندارد. او در وبلاگش نوشت: با این وجود ما کتابفروشی را کنار این سالن افتتاح کردیم... بار بعدی که به ما سر بزنید، مسحور خواهید شد. صدای غرش ما را از Beastly Books می‌شنوید.

مارتین قول داده که در این کتابفروشی، نسخه‌های زیادی از کتاب‌های امضا شده خودش هم به مشتریان عرضه شود. هر چند فعلا از نسخه‌های کتاب بادهای زمستانی، ششمین رمان از مجموعه ترانه آتش و یخ، خبری نیست. کتاب‌هایی که بر اساس آن‌ها، سریال بازی تاج و تخت Game Of Thrones ساخته شد. او به هوادارانش قول داده است که این کتاب تا تابستان آینده، وقتی برای شرکت در همایش داستان‌های فانتزی به نیوزیلند سفر می‌کند، آماده شود. 

مارتین تنها نویسنده‌ای نیست که برای خودش یک کتابفروشی تاسیس کرده است. آن پچت، نویسنده رمان بل‌کانتو و برنده جایزه ادبی فاکنر، کتابفروشی پارناسوس را در سال ۲۰۱۱ در ایالت تنسی راه‌اندازی کرد. جودی بلوم، نویسنده کودک و نوجوان، کتابفروشی کوچکی را در سال ۲۰۱۶ در فلوریدا تاسیس کرد و لوئیز اردریچ، نویسنده سرخپوست امریکایی، در مینیاپولیس مینه‌سوتا کتابفروشی خودش را دارد. 

تصاویری از کتابفروشی مارتین را می‌بینید که در وبلاگش منتشر کرده است:

کد خبر 470881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha