رئیس مجلس شورای اسلامی از اذن مقام معظم رهبری به دولت برای استفاده از ۱۶ درصد از سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت خبر داد.

صندوق توسعه ملي

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، عادل آذر رئیس دیوان محاسبات در جلسه علنی امروز سه‌شنبه ۲۶ آذر مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی بودجه شرکت‌های دولتی، گفت: براساس قانون دولت موظف شده است که در سال ۹۸، ۱۲ درصد از سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت را در حسابی فریز کند و در صورتی که قصد برداشت از آن را دارد، باید از مقام معظم رهبری اذن بگیرد.

وی افزود:  سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت در سال آینده به ۱۶ درصد افزایش یافته است اما دولت این منبع را به عنوان درآمد خود تلقی کرده است که باید در این راستا بازنگری شود.

علی لاریجانی در پاسخ به این اظهارات رئیس دیوان محاسبات، گفت: دولت در این باره از مقام معظم رهبری اذن گرفته و رهبر انقلاب اجازه دادند به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی، ۲۰ درصد از آن صرفاً به صندوق توسعه ملی تخصیص یابد و ۱۶ درصد دیگر در اختیار دولت باشد.

لاریجانی گفت: درآمد حاصل از صادرات بنزین و فرآورده‌های نفتی هم باید در قالب درآمد عمومی کشور در نظر گرفته شود و بر این اساس نباید این درآمد ذیل درآمدهای سازمان هدفمندسازی باشد.

کد خبر 470865

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha