مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: ۹۰ واحد صنعتی در این استان با تولید ۱۵۰ کالای نهایی با کیفیت در فهرست واحدهای صادرات‌ محور قرار دارد.

صادرات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس رستمی سه‌شنبه بیست‌ و ششم آذر افزود: امسال ارزیابی استاندارد از ۱۵۰ نوع کالای صادراتی در گمرگ‌های استان سمنان انجام شد که این رویه در ماه‌های آینده ادامه پیدا می‌کند.

وی خاطر نشان کرد: در سالجاری ۱۰ کالای تولیدی استان سمنان با اجرای طرح‌های استاندارد و کیفیت در تولید کالا در فهرست کالاهای صادراتی استان قرار گرفت.

مدیرکل استاندارد استان سمنان ادامه داد: از سوی دیگر نمونه‌برداری از کالاهای وارداتی در گمرک‌های استان سمنان به صورت مستمر در حال انجام است و با اجرای این طرح درآمد قابل توجهی نصیب اداره‌ کل استاندارد می‌شود.

رستمی اضافه کرد: حمایت از واحدهای تولیدی و صنعتی با ارائه مشاوره‌های راهبردی به منظور ترویج تولید استاندارد در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: استاندارد مداری در رونق اقتصادی و حفظ اشتغال در واحدهای صنعتی استان موثر است و توجه به این رکن مهم ضامن توسعه تولید در سمنان است.

مدیرکل استاندارد استان سمنان گفت: این اداره کل برای کیفیت تولید کالا در کنار واحدهای صنعتی است و با هم‌افزایی و تلاش مشترک می‌توان توسعه اقتصادی را برای سمنان به ارمغان آورد.

هموطنان می‌توانند برای اطمینان از استانداردبودن کالاهای تولیدی، بارکد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک کنند و تمام اطلاعات در رابطه با کالا در جواب پیامک اطلاع رسانی می‌شود.

کد خبر 470832

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha