سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: هشت کشور شامل افغانستان، عراق، آذربایجان، عمان، کویت، امارات پاکستان و هندوستان، بازارهای هدف جذب گردشگر برای این استان هستند.

گردشگری خراسان رضوی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، بر اساس اعلام اداره کل میراث فرهنگی خراسان رضوی، یوسف بیدخوری اظهار کرد: هشت کشور شامل افغانستان، عراق، آذربایجان، عمان، کویت، امارات، پاکستان و هندوستان، بازارهای هدف جذب گردشگر برای این استان هستند. همچنین محورهای اصلی جذب گردشگران خارجی برای خراسانرضوی شامل گردشگری زیارتی، سلامت، تجاری و دیدار اقوام و فامیل است.

وی ادامه داد: اداره کل خراسان رضوی از فعالان بخش خصوصی برای جذب گردشگری حمایت همه جانبه‌ای داشته است، تمرکز فعالیت‌ها بر ملاقات با سفیران  کشورهای خارجی در ایران و کنسول کشورهای خارجی در مشهد، مذاکره برای توسعه مناسبات گردشگری و اقتصادی و تسهیل رفت‌وآمد اتباع خارجی به خراسان رضوی و همچنین مسافران اتباع ایرانی به کشورهای هدف بوده است.

بیدخوری اظهار کرد: علاوه بر ملاقات با سفرای کشورهای اوکراین، قرقیزستان، قزاقستان، ترکیه، افغانستان و پاکستان در ایران طی ۶ ماهه اول امسال، ملاقات‌هایی نیز با سفرای ایران در کشورهای گرجستان، ترکیه، آلمان و هندوستان در ارتباط با جذب گردشگران خارجی به مشهد و خراسان رضوی برگزارشده است.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی اظهار کرد: هفته گذشته نیز هم‌زمان با کنفرانس ملی اکوتوریسم در مشهد تور سه‌روزه آشناسازی با خراسان رضوی  برای ۳۰ نفر از سفرا و نمایندگان ایران در کشورهای خارجی برگزار شد که در این برنامه توانستیم جاذبه‌های شاخص استان ازجمله مشهد و نیشابور، بینالود و توس معرفی کنیم.

بیدخوری درباره دیگر اقدامات شاخص حوزه گردشگری استان که به‌منظور توسعه گردشگری و جذب بیشتر زائران از کشورهای هدف صورت پذیرفته است، گفت: راه‌اندازی قطار مشهد- کربلا، برقراری پرواز مشهد- دوشنبه(تاجیکستان)، پیش‌بینی پروازهای مشهد به حیدرآباد، هند و آنکارا انجام‌شده است.

وی افزود: پیرو هماهنگی انجام‌شده از طریق بخش خصوصی و ایرلاین آزال کشور آذربایجان، نخستین پرواز مستقیم مشهد- باکو نیز انجام خواهد شد.

بیدخوری اظهار کرد: یکی از اهداف معاونت گردشگری در حوزه توسعه گردشگری داخلی، آشناسازی فعالان حوزه گردشگری شامل دفاتر و شرکت‌های خدمات مسافرتی، راهنمایان تور، خبرنگاران و اصحاب رسانه، مدیران واحدهای اقامتی و دست‌اندرکاران تاسیسات گردشگری باقابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان در حوزه تاریخی و فرهنگی بوم گردی‌ها، طبیعت‌گردی، گردشگری کشاورزی و ... در شهرستان‌های استان است.

وی ادامه داد: تاکنون تورهای آشناسازی به مقصد شهرستان‌های تربت‌حیدریه در قالب قطار گردشگری و شرکت در جشنواره سرخ و سفید، تور آشناسازی کلات و کاشمر و خواف برگزارشده و به‌زودی تور آشناسازی به مقصد سبزوار و داورزن نیز برگزار خواهد شد.

سرپرست معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان رضوی گفت: همچنین قطار گردشگری نیشابور، تربت‌حیدریه، خواف و سرخس در سال جاری راه. اندازی شده است و امیدواریم با استمرار این اقدام بتوانیم از ظرفیت‌های ریلی استان برای توسعه گردشگری خراسان رضوی، بیشتر بهره ببریم.

کد خبر 470826

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha