مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۰
۰ نفر

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم گفت: در نیمه نخست امسال حدود ۷۰۰ کمک‌هزینه برای نوعروس‌های تحت پوشش این نهاد پرداخت شد و آنان به خانه بخت رفتند.

ازدواج

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس جوشقانیان سه‌شنبه ۲۶ آذر افزود: هرسال کمیته امداد حدود یک هزار ازدواج را ساماندهی می‌کند که شامل خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و حمایتی به عروس و داماد است.

وی تصریح کرد: در این راستا کمیته امداد ۶۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به عروس‌ها پرداخت می‌کند که با مشارکت خیران و نیکوکاران این مبلغ در قم۸۰ میلیون ریال می‌باشد. در صورتی که مددجویان متقاضی دریافت وام باشند تا ۵۰ میلیون ریال به آن‌ها پرداخت می‌شود و برخی خیران نیز کالاهایی مثل فرش به عروس‌ها و دامادها هدیه می‌دهند.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) قم بیان کرد: دامادهایی که تحت پوشش کمیته امداد هستند ۱۵ میلیون ریال هدیه ازدواج دریافت می‌کنند و درصورتی‌که داوطلب دریافت وام قرض‌الحسنه باشند، ‌ تا ۵۰ میلیون ریال قابل پرداخت است. همچنین در نیمه نخست پارسال ۴۰۰ ازدواج مددجویان تحت پوشش کمیته امداد قم مورد حمایت قرار گرفت و امسال این عدد به ۷۰۰ ازدواج افزایش پیدا کرده‌است.

جوشقانیان گفت: تقاضای تامین جهیزیه و کمک‌هزینه ازدواج به‌روز انجام می‌شود و حتی یک تن نیز در لیست انتظار قرار ندارد. ضمن اینکه کلاس‌ مهارت‌های زندگی نیز درقالب ۱۷ ساعت به زوج‌های در آستانه ازدواج تحت پوشش کمیته امداد آموزش داده می‌شود.  

کد خبر 470813

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha