نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۶۴ درصد پست‌های مصوب شبکه بهداشت این شهرستان نیرو ندارد و این وضعیت موید نیاز جدی تویسرکان به کادر بهداشت و درمان است.

بیمارسیان

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، محمدمهدی مفتح در دیدار وزیر با هیات رئیسه دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شبکه بهداشت تویسرکان دارای ۳۹۴ پست مصوب است که تنها در ۳۶ درصد این پست‌ه اافرادی مشغول به فعالیت هستند و ۶۴ درصد آن خالی است.

وی ادامه داد: این بدان معناست که شبکه بهداشت تویسرکان با یک سوم نیرو و ظرفیت کار می کند همچنین تا سال ۱۴۰۰ هم ۵۸ نفر از نیروهای  این مجموعه بازنشسته می شوند و اگر نسبت به تامین نیرو اقدامی صورت نگیرد با بحران مواجه می‌شود.  

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تویسرکان پایتخت گردو است گفت: همه ساله شماری از شهروندان هنگام برداشت گردو از بالای درخت سقوط کرده و دچار عارضه‌هایی از جمله قطع نخاع می‌شوند.

مفتح افزود: ادامه زندگی برای یک فرد قطع نخاعی مشکلاتی را برای وی و خانواده اش به همراه دارد به گونه ای که برخی مواقع خانواده‌هامرگ آنهارا به ادامه زندگی ترجیح می‌دهند.

وی اضافه کرد: هر چند اجرای طرح سرشاخه کاری از سوی جهاد کشاورزی در کاهش سقوط از درخت گردو تاثیر داشته است.  

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی یادآوری کرد: پیشتر پزشک ارتوپد در این شهرستان مستقر نبود اما هم اینک علاوه بر پزشک، تجهیزات مورد نیاز برای درمان بیماران ناشی از بروز این قبیل حوادث پیش بینی شده است.  

مفتح با بیان این‌که ۱۵ سال از ساخت بیمارستان جدید تویسرکان می گذرد، اظهار داشت: در پنج سال گذشته وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کمک‌های خوبی برای شتاب بخشیدن به سرعت اجرای این طرح داشته است اما راه و شهرسازی با وجود اینکه بارهاوعده تکمیل این طرح را داده وعده اش را عملی نکرده است.

نماینده مردم تویسرکان در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: این بیمارستان جایگزین بیمارستان قدیمی تویسرکان نشود بلکه در کنار بیمارستان سابق خدمات رسانی کند همچنین با کمک مسوولان دهه فجر امسال بهره برداری شود.

مفتح گفت: برای ساخت منازل پزشکان در تویسرکان مجوز صادر و پیمانکار مشخص شده است ولی در رابطه با زمین باید هماهنگی و همکاری‌های لازم از سوی وزارت راه و شهرسازی صورت گیرد.

کد خبر 470774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha