آکادمی علوم و هنرهای سینمایی فهرست ۱۰ فیلم‌ راهیافته به مرحله بعدی انتخاب نامزدهای بخش بهترین فیلم بلند بین‌المللی اسکار ۲۰۲۰ را منتشر کرد که در آن نام نماینده ایران به چشم نمی‌خورد.

فيلم كره اي انگل

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ددلاین، «انگل» به کارگردانی بونگ جون-هو از کره‌جنوبی با سابقه بردن نخل طلایی جشنواره کن و نامزدی در سه بخش گلدن گلوب، «رنج و شکوه» به کارگردانی پدرو آلمودووار از اسپانیا با سابقه بردن جایزه بهترین بازیگر مرد از جشنواره کن برای آنتونیو باندراس، «پرنده رنگین» ساخته واتسلاو مارهول از جمهوری چک و «بینوایان» به کارگردانی لاد لی از فرانسه با سابقه بردن جایزه هیات داوران کن در این فهرست هستند.

«سرزمین عسل» به کارگردانی تامارا کوتفسکا و لوبومیر استفانف از مقدونیه شمالی که در جشنواره ساندنس جایزه بزرگ داوران بخش مسابقه فیلم‌های مستند سینمای جهان را برد، «بدن مسیح» به کارگردانی یان کوماسا از لهستان که جایزه سینماهای اروپا را از آن خود کرد، «Beanpole» به کارگردانی کنتمیر بالاگوف از روسیه که جایزه بهترین کارگردان بخش نوعی نگاه جشنواره کن را به دست آورد، «آتلانتیک» به کارگردانی ماتی دیوپ از سنگال که برنده جایزه بزرگ جشنواره کن شد، «حقیقت و عدالت» به کارگردانی تانل توم از استونی و «آنها که ماندند» به کارگردانی بارنابش توت از مجارستان دیگر نامزدها هستند.

امسال ۹۳ کشور نمایندگان خود را به آکادمی اسکار معرفی کردند اما در ادامه دو فیلم «شیردل» از نیجریه و «جوی» از اتریش به دلیل داشتن دیالوگ‌های فراوان به زبان انگلیسی از رقابت بازماندند. دو سال پیش ۹۲ کشور برای بردن اسکار بهترین خارجی‌زبان رقابت کردند و سال گذشته از ۸۷ فیلم معرفی‌شده به آکادمی، جایزه اسکار به «رُما» به کارگردانی آلفونسو کوارون از مکزیک رسید.

«خائن» به کارگردانی مارکو بلوکیو از ایتالیا، انیمیشن «هوایی شدن با تو»‌ به کارگردانی ماکوتو شینکای از ژاپن و «پسری که باد را مهار کرد» به کارگردانی چیوتل اجیوفور از بریتانیا از جدی‌ترین گزینه‌های بازمانده از رقابت اسکار بهترین فیلم بین‌المللی هستند. ایران هم امسال بخت خود را با مستند «در جستجوی فریده» به کارگردانی مشترک آزاده موسوی و کوروش عطایی آزمود که در نهایت ره به جایی نبرد و حذف شد.

کد خبر 470760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سینما

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha