این روزها خیلی از آدمها به بعضی چیزهای شاید خوب هم اعتیاد دارند و کتابخوانان حرفه‌ای را شاید بشود به نوعی معتاد به کتاب خطاب کرد.

Book Addict

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مجله ووکس در این نشریه نوشتاری منتشر شده است که ذیل آن  نشانه‌های جالبی درباره اعتیاد به کتاب ذکر شده است و با خواندن آن‌ها می‌توانید حدث بزنید به کتاب اعتیاد پیدا کرده‌اید یا نه ...
 
۱. ۹۰ درصد لیست کارهایتان به کتاب تعلق گرفته است. یعنی به جای پرداختن به کارهای دیگر، کتابخانه و کتاب‌فروشی راس اصلی کارهای‌تان قرار دارد.
 
۲. وقتی با دوستان‌تان در شبکه‌های اجتماعی گفت‌وگو می‌کنید حتماً محور اصلی صحبت یا پیشنهادهای شما کتاب است. آن‌ها درباره مسائل مختلف صحبت می‌کنند ولی شما می‌گویید کتاب خواندن بهتر است.
 
۳. همه دوستان و آشناهای شما روی دیوار اتاقشان تصاویری از فیلم‌های سینمایی و یا شخصیت‌های محبوب نصب کرده‌اند در حالیکه وقتی به دیوارهای‌تان نگاه می‌کنید پر از تصاویر کتاب و پوسترهای آن‌هاست.
 
۴. از دیوارها کمی فاصله بگیرید و کف اتاق را نگاه کنید متوجه بسیاری از کتابهای خوانده و ناخوانده می‌شوید که به حال خود رها شده‌اند.
 
۵. بسیاری از دوستانتان غیرواقعی هستند و در دنیای واقعی زندگی نمی‌کنند. یعنی به جای دوستان و آدمهای واقعی با یکسری شخصیت داستانی و افسانه‌ای زندگی می‌کنید و شاید خودتان هم خبر ندارید.
 
۶. اگر خواب‌هایی دیدید که قبلاً ماجرای آن را در کتاب‌ها خوانده بودید به اعتیاد خود به کتاب شک کنید.
 
۷. این روزها در کشورهای غربی بسیاری از نوزادان نام‌هایی می‌گیرند که در قصه‌های هری پاتر وجود دارد. هرمونی، آگوستوس، هری و ... شاید والدین آن‌ها اعتیاد به خواندن کتاب‌ها داشته باشد.

کد خبر 470759

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ادبیات و کتاب

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha