بارش برف درخلخال موجب یخ‌بندان، لغزندگی و کندی عبور و مرور در راه‌های ارتباطی این شهرستان شده و هم‌اکنون تردد در جاده خلخال به اسالم تنها با استفاده از زنجیرچرخ امکان‌پذیر است.

برف

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، رئیس راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خلخال در استان اردبیل سه‌شنبه ۲۶ آذر گفت: موج  جدیدی از بارش برف همراه با کولاک مقطعی باعث محدودیت دید در جاده‌های کوهستانی شده و در گردنه‌های برف‌گیر، مرتفع و راه‌های روستایی تردد با استفاده از زنجیرچرخ صورت می‌گیرد.

معروف خسروی با بیان اینکه از شب گذشته گردنه الماس واقع در جاده ارتباطی خلخال - اسالم چندین بار با تلاش راهداران بازگشایی، برف‌روبی و نمک‌پاشی شده، افزود: به علت سرمای شدید و یخ‌بندان استفاده از زنجیرچرخ همراه با احتیاط کامل به رانندگان عبوری از این منطقه توصیه می‌شود.

وی بیان‌کرد: در حال حاضر غیر از راه مسدود شده خلخال - پونل در استان گیلان تمامی جاده‌های اصلی، فرعی و روستایی این شهرستان باز بوده و تردد در آنها جریان دارد.

فرمانده پلیس راه اردبیل - سرچم نیز از بارش برف، کولاک و یخبندان مقطعی در راه‌های ارتباطی جنوب استان بویژه راه ارتباطی خلخال - اسالم و گردنه الماس خبر داد و به همراه داشتن زنجیرچرخ و سایر تجهیزات زمستانی را برای رانندگان عبوری از این جاده کوهستانی ضروری اعلام کرد.

رئیس اداره هواشناسی خلخال نیز گفت: بارش برف به صورت خفیف و پراکنده که از شب گذشته در این شهر آغاز شده، هم‌اکنون در مناطق کوهستانی و گردنه‌های برف‌گیر با شدت بیشتری ادامه دارد.

فرامرز فرض‌الله‌پور افزود: دمای هوای امروز این شهر به حدود یک درجه زیرصفر درجه رسید.

خلخال در جنوب اردبیل و همسایگی استان گیلان واقع است.  

کد خبر 470753

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha