هنرمند خیابانی که به اثر بنکسی روی یکی از دیوارهای شهر بیرمنگام آسیب زده بود علت کارش را جلب توجه اذهان عمومی به بی‌خانمان‌ها عنوان کرد.

نقاش خیابانی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بیرمنگام‌لایو، یک نقاش خیابانی که خودش را  هِرز Hers معرفی می‌کند، نقاشی چاپیش روی بوم را در ebay به فروش گذاشت تا به گفته خودش، درآمدش را خرج سر و سامان دادن به بی‌خانمان‌ها کند.

بنکسی هنرمند خیابانی مشهور بریتانیایی هفته گذشته از آخرین اثرش، یک نقاشی روی دیواری در محله جواهرفروش‌های بیرمنگام رونمایی کرد. او دو گوزن را روی دیوار، پای نیمکتی که محل خواب یکی از بی‌خانمان‌های آن خیابان بود، نقاشی کرد. ترکیب این دو گوزن در حالی که انگار دارند نیمکت را می‌کشند، تصویری شبیه به سورتمه معروف بابانوئل ساخته است. بابانوئلی که این بار، مردی بی‌خانمان و ژنده‌پوش است که همه زندگیش، کیسه‌ای است که زیر سرش می‌گذارد. بنکسی در اینستاگرامش نوشت که ظرف ۲۰ دقیقه، رایان مورد توجه رهگذران قرار گرفت و بدون آن که درخواست کند، چیزهایی مثل نوشیدنی داغ نصیبش شد.

بعد از مدتی، یک نقاش خیابانی دیگر به نام هِرز Hers، دو نقطه قرمز روی صورت گوزن‌ها نقشی کرد که مورد اعتراض بسیاری از شهروندان بیرمنگام قرار گرفت. یکی از شهروندان بیرمنگام در توئیتر نوشت: من تعجب نکردم... همیشه کسی هست که بخواهد یک اثر خاص را خراب کند.

یکی دیگر از شهروندان هم نوشت: بنکسی به بیرمنگام آمد و یک اثر جذاب از خودش به جا گذاشت و ما آن را در کمتر از ۴۸ ساعت خراب کردیم. ما لیاقت چیزهای خوب را نداریم. 

اثر نقاش خیابانی، Hers - بعد از جنجالی که صاحبش به پا کرد، به فروش گذاشته شد

هِرز در ویدئویی که با صورت ناپیدا و صدای مخدوش از خودش در یوتیوب منتشر کرده، علت کارش را جلب توجه به زندگی سخت بی‌خانمان‌ها عنوان می‌کند. او می‌گوید طرفدار بنکسی است و می‌خواسته اثری از خودش در کار بنکسی به جا بگذارد.

هِرز می‌گوید: خواستم توجه‌ها را به این مسئله جلب کنم که با وجود شرایط سختی که بی‌خانمان‌ها در آن گرفتارند، کلی پول صرف نگهداری و نگهبانی از اثر بنکسی می‌شود. او بعد از این کار، اثری روی بوم چاپ کرد و آن را در ebay به نفع بی‌خانمان‌ها به فروش گذاشت. در این اثر، تصویر مرد بی‌خانمانی را می‌بینیم که به دو نقطه سرخ نگاه می‌کند. 

در این ویدئو نقاشی اولیه را می‌بینیم:

کد خبر 470696

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha