دوشنبه ۵ فروردین ۱۳۸۷ - ۱۵:۲۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: سیدحسن نصرالله در سخنانی در مراسم چهلم عماد مغنیه مسئول نظامی حزب الله لبنان گفت در روز اربعین مغنیه بیش از هر زمان دیگری وجود و حضور وی را احساس می کنیم.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، نصرالله با اشاره به گذشت چهل روز از شهادت عماد مغنیه گفت در این مدت در خانواده و برادران وی چیزی جز صبر و عزم برای ادامه راه وی ندیدیم. در این مدت چیزی جز نگرانی از روح و خط مشی عماد مغنیه در میان دشمنان وی ندیدیم.

وی اعیاد بزرگ مسلمانان و مسیحیان را به آنها تبریک گفت و افزود مراسم چهلم مغنیه را در حالی برگزار می کنیم که مسلمانان و مسیحیان اعیاد خود را پشت سر می گذارند.

نصرالله به اهانت نشریات اروپایی به پیامبر اسلام (ص) و حضرت مسیح (ع) تحت عنوان آزادی بیان اشاره کرد و اینگونه اقدامات را محکوم کرد و افزود گروههای یهودی و آمریکایی می خواهند رابطه کشورهای اسلامی و اروپایی را به هم بزنند به همین سبب باید هوشیار باشیم و از رفتن به سوی جنگی که می خواهند ما را به آن سوق دهند خودداری کنیم.

وی افزود واکنش به این اقدامات باید هوشیارانه و حساب شده باشد.

نصرالله در ادامه به عماد مغنیه اشاره کرد و افزود درگیری ما با اسرائیلی ها درگیری ادراک است و آنها پیوسته از این درگیری با ملت های منطقه و فلسطینیان سخن می گویند. آنها نه با زبان منطق و علم بلکه با زبان قتل و ظلم و تروریسم و کشتار زنان و کودکان اقدام به این درگیری می کنند. آنها می گویند نوار غزه را محاصره می کنیم تا فلسطینیان نتیجه حملات موشکی را بفهمند و دریابند این حملات هزینه سنگینی برای آنها دارد. بنابراین طبق ادبیات اسرائیل هدف از این محاصره این است که افکاری غلط و نادرست را به فلسطینیان بقبولانند. در خصوص لبنان و دیگران نیز همین گونه است. آنها از قتل و ترور سخن می گویند تا آنچه را می خواهند به ما بفهمانند.

بنابراین این ها ابزارهای اسرائیل برای جنگ روانی هستند. در کنار این اقدامات فعالیت های تبلیغاتی در جهان غرب و متاسفانه جهان عرب صورت می گیرد تا از قتل و کشتار و ترور حمایت کنند تا روی درک و روان ملت ما تاثیر بگذارند. آنها می خواهند با این کارها ما را دچار یاس و ناامیدی کنند تا ما تسلیم شویم و کار انجام شده را بپذیریم . آنها با این کارها می خواهند به ما بفهمانند ما ضعیف هستیم. می خواهند به ما بفهمانند امیدی برای پیروزی ما وجود ندارد. می خواهند ما ناامید شویم. می خواهند بگویند همه جهان دست از حمایت شما برداشته اند و در مقابل کشتارهایی که بر ضد شما صورت می گیرد ساکت نشسته اند و کاری نمی کنند در نتیجه مبارزه و مقاومت شما آینده ای ندارد زیرا اسرائیل ابدی و ازلی و شکست ناپذیر است . جنگ روانی برای رسیدن به این نتایج است.

نصرالله در ادامه افزود.. در این میان برخی از افراد ضعیف النفس به جای آنکه به ضعف خود اعتراف کنند و بگویند ما شجاعت مقاومت و فداکاری نداریم مقاومت را غیرمنطقی و غیرعاقلانه جلوه می دهند.

نصرالله خطاب به این افراد گفت شما به ضعف خود اقرار کنید زیرا ملت لبنان و ملل عربی چنین روحیه ای ندارند.

نصرالله گفت مقاومت در برابر صهیونیست ها دستاوردهای زیادی کسب کرده است.
وی در ادامه به مراحل مختلف جنگ روانی اشاره کرد و افزود اولین مرحله در این جنگ این بود که ما اعلام کردیم ملتی بی دفاع و بی سلاح می تواند مقاومت کند. در مرحله بعد مسئله مقابله با ارتش شکست ناپذیر مطرح شد و رسانه ها نیز ارتش اسرائیل را برای ما بزرگ و قدرتمند جلوه دادند تا عزم ما را برای مبارزه سست کنند. اما مقاومت در سال دو هزار چهره واقعی نظامیان و ارتش اسرائیل و شکست پذیری آن را نشان داد.

نصرالله در ادامه به مسئله امکان نابودی اسرائیل که پس از سال دو هزار مطرح شد اشاره کرد و افزود در سال دو هزار و شش به این سوال پاسخ دادیم و چهره واقعی اسرائیل و رهبران و فرماندهان آنرا نشان دادیم. جنگ دو هزار و شش تصویری از جبهه داخلی اسرائیل نشان داد و معلوم شد نابودی اسرائیل امکان پذیر است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه به نظرسنجی هایی اشاره کرد که در آن طوایف مختلف لبنانی از تلاش برای نابودی اسرائیل حمایت کرده‌اند.

کد خبر 47069

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز