بانک مرکزی اعلام کرده است از اول دی‌ماه امسال رمز دوم «پویا» یا همان رمزهای یکبارمصرف جای روز دوم ایستا (رمز دوم فعلی) را در تراکنش‌های اینترنتی می‌گیرند. این طرح برای کاهش خطر فیشینگ و سایر کلاهبرداری‌های اینترنتی آغاز شده است.

به گزارش همشهری آنلاین، طبق اعلام بانک مرکزی، از اول دی‌ماه امسال رمز دوم «پویا» یا همان رمزهای یکبارمصرف جای روز دوم ایستا (رمز دوم فعلی) را در تراکنش‌های اینترنتی می‌گیرند.

این طرح برای کاهش خطر فیشینگ و سایر کلاهبرداری‌های اینترنتی آغاز شده است.

به این ترتیب از ابتدای دی‌ماه مردم باید برای تراکنش‌های بانکیِ بدون کارت مانند کارت به کارت یا خرید اینترنتی، رمز دوم پویا دریافت کنند.

  • تازه‌ترین اطلاعیه بانک مرکزی در خصوص رمز پویا

بانک مرکزی نیز در جدیدترین اطلاعیه خود تاکید کرد: از ابتدای دی‌ماه، انجام پرداخت و خریدهای اینترنتی با رمز دوم فعلی امکان پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بانک مرکزی اعلام کرد: با توجه به اعلام قبلی، از ابتدای دی‌ماه، انجام پرداخت و خریدهای اینترنتی با رمز دوم فعلی امکان پذیر نیست، بنابراین مشتریان بانکی چنانچه تاکنون نسبت به فعال‌سازی «رمز دوم پویا» اقدام نکرده‌اند، هرچه سریعتر با مراجعه به شعب یا وب‌سایت بانک و یا طی ارتباط با مرکز تماس بانک خود، اقدامات لازم را انجام دهند.

شایان ذکر است بانک‌ها بر اساس درخواست مشتریان، رمز دوم یکبار مصرف (پویا) را به شماره تلفن همراه ایشان از طریق پیامک ارسال می‌کنند. برای بهره‌مندی از این خدمت، مشتریان بانکی صرفا شماره تلفن همراه خود را به بانک اعلام کنند.

کد خبر 470680

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار ارتباطات و فناوری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha