مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: ۴۰۰ میلیارد ریال در روستاهای استان برای اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی از محل مالیات بر ارزش افزوده هزینه می‌شود.

روستا

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، مهدی صمیمیان روز دوشنبه ۲۵ آذر افزود: با تزریق اعتبار از محل‌های مختلف، اجرای طرح‌های عمرانی و اقتصادی برای مهاجرت معکوس در روستاهای سمنان در دستور کار است.

وی خاطر نشان کرد: عمران و آبادی در روستاهای استان سمنان در دولت و تدبیر و امید شتاب گرفته است و در سال ۹۷ افزون بر ۳۶۰ میلیارد ریال اعتبار از محل مالیات بر ارزش افزوده به روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان پرداخت شد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان ادامه داد: بازسازی جاده‌های دسترسی، تأمین آب آشامیدنی و گازرسانی به تعدادی از روستاهای استان با تأمین اعتبار در اولویت کاری مسوولان مربوط در یکسال آینده قرار گیرد.

صمیمیان اضافه کرد: توجه به واحدهای تولیدی خُرد و مشاغل خانگی از رویکردهای مثبت برای رونق کسب و کار و سرریز جمعیت حاشیه شهرها به روستاهای استان سمنان است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری سمنان گفت: برنامه‌های دهیاری‌های استان با نظارت‌ها شفاف‌سازی می‌شود و با هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی می‌توان برای رونق و آبادانی مناطق کمتربرخوردار استان اقدام کرد.

۴۶ هزار خانوار با جمعیت ۱۴۲ هزار نفر در بیش از ۵۴۹ روستای استان سمنان زندگی می‌کنند. سمنان دارای ۳۰۸ روستای برخوردار از شورای اسلامی است و ۲۵۷ روستای استان هم دهیاری دارد.

کد خبر 470608

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha