رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان از تشدید بازرسی و نظارت بر میادین میوه و تره‌بار، میوه فروشی‌ها و عرضه کنندگان خشکبار و دیگر مایحتاج عمومی مردم استان در آستانه شب یلدا خبر داد.

بازار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، فرزاد سردارزاده روز دوشنبه ۲۵ آذر با اشاره به اینکه هیچ مشکلی از لحاظ کمبود میوه شب یلدا در استان وجود ندارد، اظهار داشت: با توجه به افزایش تقاضا در این ایام برای تهیه میوه، شیرینی و خشکبار نظارت و بازرسی‌ها در استان تشدید شده است.

وی اضافه کرد: به منظور جلوگیری از سوءاستفاده برخی فرصت طلبان و افراد سودجو از این ایام و افزایش خرید، برای افزایش قیمت این کالاها گشت‌های بازرسی مستقل و مشترک در استان تشکیل و بر روند عرضه کالاها نظارت دارند.

رییس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت کردستان افزود: انار دانه سیاه شیراز در بازار استان به قیمت هر کیلوگرم ۱۱۰ هزار ریال و انار کردستان هم به قیمت هر کیلوگرم ۷۰ تا ۸۰ هزار ریال عرضه می‌شود.

سردارزاده با بیان اینکه توان خرید مردم نسبت به گذشته کاهش پیدا کرده و همین باعث شده در حد بضاعت خود اقلام موردنیازشان را تهیه کنند، یادآور شد: اتحادیه میوه و سبزی استان هنوز قیمت هندوانه را به اداره نظارت و بازرسی سازمان صمت اعلام نکرده تا بازرسان بر مبنای آن با گرانفروشان برخورد کنند.

تماس تلفنی مردم در ارتبا ط با گرانی کالاها همچنان از طریق شماره ۱۲۴ امکان پذیر است و این سامانه تلفنی شبانه روز برای دریافت شکایت، انتقادات، پیشنهادات و نظارت مردمی فعال است و شهروندان می‌توانند هر گونه تخلف اقتصادی در راستای عدم درج قیمت، صدور فاکتور، تقلب، گرانفروشی را از این طریق اعلام کنند.

بیش از ۶۵ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان کردستان وجود دارد که از این تعداد، بیش از ۲۹ هزار واحد در مرکز استان مستقر است و حدود سه درصد از این واحدهای صنفی فروشگاه‌های بزرگ و زنجیره‌ای محسوب می‌شوند.

کد خبر 470584

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha