دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۴
۰ نفر

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان گفت: عملیات اجرایی نصب ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری در مسیر آزادراه خرم آباد - پل زال به پلدختر آغاز شد.

فیبر نوری

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، شهاب حیدری دوشنبه ۲۵ آذر افزود:‌ اجرای فیبر نوری در مسیر خرم زال - پلدختر با توجه به تاکید وزیر ارتباطات بر توسعه هرچه بیشتر ارتباطات در مناطق روستایی و کاهش شکاف دیجیتال بین مناطق روستایی و شهری و از محل طرح USO (توسعه خدمات عمومی و اجباری روستایی توسط دولت) آغاز شده است.

وی اظهار داشت:‌ در این راستا ۲۴۱ روستا تحت پوشش شبکه ثابت و سیار با پهنای باند بالا  و روستاهایی مانند تخت‌چان و واشیان که دارای پوشش نامطلوبی هستند نیز تحت پوشش شبکه های پرسرعت قرار خواهند گرفت.

وی افزایش ظرفیت ارتباطی در روستاها، ارتقا خدمات اینترنتی پرسرعت ثابت و سیار و دسترسی همگانی به شبکه ملی اطلاعات را از مزایای این طرح برشمرد و گفت: توسعه زیرساخت‌های شبکه ملی اطلاعات و خدمات ارتباطی در مناطق روستایی سبب ارائه خدمات نوین، توسعه زیرساخت‌های الکترونیکی و همچنین افزایش سطح خدمت‌رسانی دستگاه‌های اجرایی به مردم این مناطق خواهد شد.

حیدری با بیان اینکه فیبر نوری بهترین و پرسرعت‌ترین بستر برای انتقال اطلاعات با پهنای باند بالا است، ادامه داد: احداث ۱۱۵ کیلومتر فیبر نوری با همکاری مخابرات منطقه لرستان از عوارضی سمت خرم‌آباد آزادراه تا شهرستان پلدختر ایجاد می شود.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین لرستان گفت:‌ ۷۴۵ روستای این استان تا پایان امسال به شبکه ملی اطلاعات تجهیز و از ظرفیت‌ و مزایای آن بهره مند می شوند.

 حیدری افزود: وزارت ارتباطات تا پایان برنامه ششم توسعه، تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار را به شبکه ملی اطلاعات متصل می‌کند که تاکنون یکهزار و ۲۴۵ روستای لرستان از این خدمت بهره مند شده اند.

وی اظهار داشت: با توجه به قرار گرفتن روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار در مسیر اجرای این طرح، روستاهای دارای جمعیت ۱۰ تا ۱۵ خانوار استان نیز در مناطق مختلف به شبکه ملی اطلاعات متصل شده‌اند.

حیدری با تاکید بر ایجاد و راه‌اندازی دفاتر آی سی تی در روستاها گفت: با دسترسی مردم این مناطق به شبکه ملی اطلاعات، سطح کیفی زندگی در روستاها افزایش می یابد و اشتغال، دولت الکترونیک و عدالت اجتماعی محقق خواهد شد.

وی افزود: دفاتر روستایی نقش مهمی در بالا بردن سطح کیفی زندگی مردم با استفاده از ظرفیت‌های شبکه ملی اطلاعات دارند و فعالیت آنها به جلوگیری از تردد غیرضروری روستاییان به شهرها، هدر رفتن سرمایه‌های اقتصادی، ایجاد عدالت اجتماعی، تحقق دولت الکترونیک و ایجاد اشتغال‌ منجر شده است.

به گفته وی  اکنون خدمات شرکت مخابرات، پست، پست‌بانک، کارت سوخت، ثبت‌احوال و بیمه سلامت در دفاتر پیشخوان دولت کشور ارائه می‌شود که می‌توان با استفاده از ظرفیت‌های قانونی برنامه ششم توسعه این خدمات را در کنار چهار خدمت اصلی بانکداری، کشاورزی، بهداشت و آموزش در دفاتر آی سی تی روستایی نیز فعال کرد.

حیدری با بیان اینکه اکنون ۴۴ دفتر آی سی تی روستایی در لرستان فعال است ادامه داد: بازخوانی نقشه‌های استان به منظور واگذاری دفاتر جدید به روستاهای هدف توسط کارشناس­ان اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات لرستان در حال انجام است.

کد خبر 470569

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha