مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: امسال ۴۳۰ میلیارد ریال برای ساخت مسیر قطارشهری مشهد - گلبهار - چناران هزینه شده است.

قطار مشهد

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، هومن گریوانی دوشنبه ۲۵ آذر افزود: از این مبلغ ۳۵۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات سفر رئیس‌جمهوری به استان خراسان رضوی و ۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی هزینه شده است.

وی ادامه داد: سه سال پیش در پی مناقصه‌ای در این راستا هزینه کل پروژه ۳۰۰ میلیون یورو برآورد شد که با توجه به تغییر قیمت‌ها طی این مدت، در صورت اجرایی شدن فاینانس، مبلغ برآورد شده تغییر خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: ۳۷۰ میلیارد ریال در لایحه بودجه ۹۹ برای قطار شهری مشهد - گلبهار - چناران در نظر گرفته‌شده که امید است با تصویب و افزایش آن پیشرفت پروژه تسریع شود.  

گریوانی افزود: مسیر راه‌آهن مشهد تا شهر جدید گلبهار ۴۰ کیلومتر و تا شهر چناران ۴۶ کیلومتر است، پیشرفت فیزیکی زیرساخت‌ها و اجزای عمرانی پروژه ۷۰ درصد و پیشرفت فیزیکی کل پروژه ۳۴ درصد است.

وی ادامه داد: شرکت عمران شهر جدید گلبهار به‌منظور شتاب بخشی به پیشرفت فیزیکی پروژه قطار سریع‌السیر مشهد - گلبهار - چناران از منابع داخلی این شرکت هزینه کرده است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید گلبهار گفت: طی سفر اخیر وزیر راه و شهرسازی به گلبهار نیز دستور ریل‌گذاری بخشی از مسیر قطار مشهد - گلبهار صادر شد که پیگیری‌های لازم به‌منظور خریداری ریل و برگزاری مناقصه در حال انجام است.

وی افزود: با توجه به شرایط تحریم مشکلات اعتباری و نقدینگی وجود دارد اما مانعی در پیشرفت کار ایجاد نخواهد کرد و این پروژه در تمام مراحل فعال خواهد بود.

شهر جدید گلبهار که برای جمعیت ۲۰۰ هزار نفر و قابل توسعه تا ۴۰۰ هزار نفر ایجادشده، با وسعت چهار هزار هکتار در ۳۵ کیلومتری شمال غربی مشهد و امتداد جاده مشهد - چناران واقع است.

ایجاد این شهر در چارچوب سیاست ایجاد مراکز اقماری اسکان جمعیت برای شهرهای بزرگ به‌منظور مهار روند گسترش پیوسته این شهرها، هدایت جمعیت محدوده اطراف آن‌ها و جلوگیری از نابودی زمین‌های کشاورزی اطراف شهرها و اسکان بی‌رویه جمعیت، سال ۱۳۷۲ به‌عنوان نخستین مصوبه "طرح جامع شهرهای جدید" به تصویب شورای عالی شهرسازی ایران رسید.

مرکز شهرستان ۱۲۶ هزارنفری چناران نیز در ۶۱ کیلومتری شمال غرب مشهد واقع است.

کد خبر 470546

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha