مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴
۰ نفر

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر گفت: سه متخلف به علت شکار غیرقانونی یک رأس کل و چهار قطعه کبک در منطقه حفاظت‌شده «لشگردر» دستگیر شدند.

شکارچی

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، عباس نجاری دوشنبه ۲۵ آذر بیان کرد: پس از اطلاع از ورود چند شکارچی متخلف به منطقه حفاظت‌شده لشگردر ملایر موضوع به‌صورت ویژه رسیدگی شد.

وی اضافه کرد: محیط بانان به‌صورت نامحسوس در حال رصد و تعقیب این افراد بودند که به علت هم‌زمانی این عملیات با غروب آفتاب و تاریکی شب، شناسایی متهمان ناتمام ماند.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست ملایر، استان همدان بیان کرد: یگان‌های حفاظت محیط‌زیست ملایر در چند گروه اقدام به کمین و بستن مسیرهای خروج از منطقه حفاظت‌شده لشگردر کرده و شکارچیان را نیمه‌های شب‌هنگام خروج از این منطقه غافلگیر و دستگیر کردند.

نجاری ادامه داد: مأموران یگان حفاظت در بازرسی از خودرو متهمان ۲ قبضه سلاح گلوله‌زنی، چند عدد فشنگ غیرمجاز چهارباره به همراه لاشه یک رأس کل و چهار قطعه کبک کشف و ضبط کردند.

وی گفت: سه شکارچی غیربومی در بازجویی اولیه به تخلف خود اعتراف کردند که پس از تنظیم صورت‌جلسه متخلفان تحویل عوامل انتظامی شده و قاضی کشیک نیز حکم بازداشت آنها را تا زمان تکمیل پرونده صادر کرد.

منطقه حفاظت‌شده ۱۶ هزار هکتاری لشگردر در منطقه‌ای کوهستانی شرق و جنوب شرق ملایر استان همدان واقع‌شده و دارای گیاهان متنوعی از گونه‌های کوهستانی و گیاهان دارویی همچون کلاه میرحسن، گون، گل گندم، بروموس، علف بادبزنی، نخود وحشی، پیچک صحرایی، خاکشیر، میخک، کنگر، علف چای، زنبق وحشی، کاکوتی، اسپند، چوبک یا گل که شکر تیغل، آلوچه وحشی، زالزالک وحشی و دیگرگونه‌های گیاهی از نوع گندمیان و تیره نعناعیان است.

همچنین وجود حیوانات وحشی همچون کل و بز، قوچ و میش و گوشت‌خوارانی نظیر گرگ، روباه، شغال، کفتار، تشی، گورکن و عقاب طلایی، جاذبه‌های جانوری منطقه لشگردر ملایر را دوچندان کرده است.

از ابتدای سال تاکنون سه پرونده شکار غیرمجاز در ملایر تشکیل‌شده است.

کد خبر 470539

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha