رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راهداران این استان ماهانه لاشه دو هزار حیوان را که در برخورد با خودروها تلف‌شده‌اند از سطح جاده‌های خراسان رضوی جمع‌آوری می‌کنند.

لاشه حیوانات

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی رجایی یکشنبه ۲۴ آذر افزود: برجای ماندن لاشه حیوانات تلف‌شده در سطح جاده‌ها تهدیدی جدی برای خودروهای در حال حرکت و ایمنی رفت‌وآمدهای جاده‌ای است لذا پاک‌سازی مسیرها از لاشه حیوانات بطور جدی و همیشگی در دستور کار راهداری‌ها قرار دارد.

وی ادامه داد: همچنین جمع‌آوری و دفن لاشه حیوانات(بیشتر شامل سگ و گربه) تلف‌شده در مسیرهای جاده‌ای کاری سخت، آزاردهنده و بعضا تهدیدکننده برای سلامتی راهداران است بنابراین تجهیزات خاص این کار در اختیار راهداران قرار داده‌شده است.

رئیس اداره نگهداری راه‌های اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای خراسان رضوی گفت: راهداران خراسانی فعال در قالب ۲۰ اداره شهرستانی و شش معاونت تابعه آن‌ها در سطح این استان هر روز صبح اقدام به جمع‌آوری لاشه حیوانات تلف‌شده از سطح جاده‌ها می‌کنند.  

او افزود: فعالیت راهداران خراسان رضوی برای پاک‌سازی جاده‌ها از لاشه حیوانات تلف‌شده، در مسیر راه‌های پر رفت‌وآمد شهرستان‌های مشهد، نیشابور، سبزوار و تربت‌حیدریه بیشتر از دیگر مناطق استان خراسان رضوی است.  

رجایی شمار حیوانات تلف‌شده ناشی از برخورد با خودروها را در مسیرهای جاده‌ای خراسان رضوی افزون بر دو هزار مورد در هر روز ذکر و بیان کرد: برخی حیوانات پس از تصادف با خودروها در جاده، زخمی شده و فورا تلف نمی‌شوند لذا از محدوده جاده فاصله می‌گیرند و خارج از آن تلف می‌شوند. اما لاشه برخی از آن‌ها در حریم جاده و شمار بیشتری در سطح جاده باقی می‌ماند که وظیفه جمع‌آوری آن‌ها و پاک‌سازی جاده بر عهده راهداران است.

خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر راه دارد که شش هزار و ۴۲۲ کیلومتر آن بین‌شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر راه روستایی است.

کد خبر 470361

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha