مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت: ۱۱۷ تبعه غیرمجاز خارجی امسال در واحدهای تولیدی استان شناسایی و اخراج شدند.

کار

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایرنا، علی آشتاب امروز در جمع خبرنگاران افزود:‌ با توجه به ضرورت شناسایی و جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیر مجاز در استان امسال  ۶۶۰ فقره بازرسی از محیط های کاری استان انجام و منجر به شناسایی ۱۱۷ نفر شد.

وی با اشاره به همکاری نیروی انتظامی در اخراج این افراد از کشور اظهار داشت: با توجه به معضل بیکاری در استان و اهمیت استفاده از جوانان در فرصت های شغلی، شناسایی و اخراج اتباع بیگانه غیر مجاز از محیط های کاری در دستور کار قرار دارد و با کارفرمایانی که مرتکب این جرم شوند به شدت برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می شود که در این راستا  ۱۴ کارفرمایی که قانون را نادیده گرفته بودند ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار داشت: واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز به کار بگیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت ضمن معرفی به مراجع قضایی، روزانه ۱۵۴ هزار تومان جریمه خواهند شد.

به گفته آشتاب در مجموع ۸۱ نفر جایگزین اتباع بیگانه در واحدهای کارگری استان شدند.

کد خبر 470288

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha